کد مطلب: ۵۸۴۸۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ظرفیت تورهای نوروزی اروپا پر شد!

ظرفیت تورهای نوروزی اروپا پر شد!

با رونق گرفتن دوباره تورهای مسافرتی، آژانس‌های مسافرتی اقدام به برگزاری تورهای نوروزی اروپایی کرده‌اند که به علت استقبال مردم اغلب این تورها ظرفیتشان پر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با مهیا شدن شرایط برای سفرهای خارجی و داخلی، آژانس‌های مسافرتی اقدام به برگزاری تورهای خارجی برای نوروز ۱۴۰۱ کرده‌اند. حدود شش ماه به تعطیلات نوروز سال آینده باقی مانده اما ظرفیت اکثر تورها پر شده است.

براساس گزارش‌های به دست آمده، شرکت‌های خدمات مسافرتی اخیرا فروش تورهای مختلف به مقصد کشورهای اروپایی را آغاز کرده‌اند؛ این تورهای مسافرتی با شیوع کر‌ونا در جهان مدتی بود رونق نداشتند و متوقف شده بودند.

برای ایرانی‌ها معمولا هزینه تور کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان نسبت به کشورهای مانند ترکیه و ارمنستان بیشتر است. به طور مثال در حالی که سفر به فرانسه حدود ۳۵ میلیون تومان هزینه دارد اما افراد می‌توانند با پنج میلیون تومان به ترکیه سفر کنند.

براساس آمارهای به دست آمده می‌توان گفت تا قبل از گران شدن نرخ ارز، قیمت تور‌های گردشگری با ثبات نسبی همراه بودند. افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت تورهای خارجی شده اما به نظر می‌رسد این نوسانات روزانه نیز نتوانسته سد راه مسافران ایرانی شود.

احتمالا یکی از علت‌های تکمیل ظرفیت زودهنگام تورهای خارجی نوروز ۱۴۰۱، نوسانات ارز باشد. در واقع مردم با توجه به انتظاراتی که برای افزایش قیمت ارز در ماه‌های پایانی سال دارند اقدام به رزرو تورهای نوروزی کرده‌اند.

به طور کلی قیمت تور اروپا با توجه زمان و مدت زمانِ سفر متفاوت است و طبق آمارهای به دست آمده سفر در پاییز و زمستان کمی ارزانتر از بهار و تابستان است، اما با این حال از حدود شش ماه قبل ظرفیت بیشتر تورهای اروپایی برای نوروز ۱۴۰۱ تکمیل شده است.

تورهای لوکس هم پُر شد

برخی افراد دوست دارند با هزینه بالا، به تورهای لوکس بروند، تعداد معدودی از آژانس‌های گردشگری در ایران نیز این تورهای لوکس را برگزار می‌کنند.

تب سفر ایرانیان به کشورهای خارجی تاحدی است که حتی ظرفیت تورهای لوکس نیز پُر شده است، به طور مثال هزینه مسافرت با تور به مجارستان برای هر نفر ۹۱ میلیون تومان است، البته با تغییرات نرخ ارز، نرخ پروازهای خارجی نیز تغییر می‌کند و با این تغییرات، قیمت‌های تور افزایش می‌یابد.

IMG 3326

آخرین اخبار مربوط به حوزه گردشگری را در صفحه گردشگری تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مریم

    یعنی این همه مردم ایران ثروت دارن که تورهای مسافرتی پر شد ؟!!

  • مجتبی

    یک دهه هست ک می‌خواهیم بریم مشهد یا مسافرت چند روزه از عهده مخارج بر نمی‌آییم ماشالله بعضی‌ها مثل آب خوردن خارج از کشور میرند امیدوارم بخوشی باشند واین طور مسافرت‌ها نصیب همه بشه ولی کاش بدلیل کمبود ارز این برای مصارف داخلی هزینه می‌شدند وتو جیب خارجی ها نمی رفت

  • ناشناس

    شلوغش نکنید بازار گرمی هم نکنید تور اروپا اونهم از حالا بخواد پر بشه تور شاعبدالعظیم و قم هم از حالا پر نمیشه اونهم تو کرونا و دلار ۳۰ تومنی.

  • ناشناس

    مردم هنوز اندر خم قیمت گوشت و مرغ مانده اند. آژانس های هواپیمایی این سالها با دروغ پردازی فقط برای چاپیدن جیب ایرانیان تبلیغ می کنند. اگر وضع تورها و آژانسها اینقدر خوب است و ظرفیت تورها تکمیل پس چرا مدام التماس و تبلیغ می کنید؟

  • شیما رشیدی

    بررسی فرمودید؟

  • ناشناس

    این خبرهایی که اطلاع رسانی می کنید حقیقت ندارد ما دفتر مسافرتی داریم و هنوز بعد دوسال بیکاریم …..منبع این اخبار شما کیه؟