کد مطلب: ۶۳۴۱۱۳

توزیع برنج دولتی آغاز شد/ ترجیح مصرف‌کنندگان ایرانی کدام برنج است؟

توزیع برنج دولتی آغاز شد/ ترجیح مصرف‌کنندگان ایرانی کدام برنج است؟

قیمت جدید انواع برنج در بازار تهران را منتشر شد.

فهرست قیمت برخی از انواع برنج موجود در بازار به شرح زیر است؛

برنج نیم دانه هاشمی بارفروش - ۵ کیلوگرم
۲۲۰,۰۰۰

برنج هندی تنظیم بازار ۱۰ کیلوگرم
۲۴۰,۰۰۰

برنج شکسته طارم معطر گلستان مقدار ۴٫۵ کیلوگرم
۲۷۸,۹۵۰

برنج طبیعت - ۱۰ کیلوگرم
۲۹۶,۰۰۰

برنج دانه بلند ( خاطره ) ۱۰ کیلویی
۳۰۰,۰۰۰

برنج پاکستانی طبیعت ۱۰ کیلویی
۳۰۰,۰۰۰

برنج هندی خاطره - ۱۰ کیلوگرم
۳۸۰,۰۰۰

برنج طارم معطر گلستان - ۴٫۵ کیلویی
۴۰۴,۷۰۰

برنج هاشمی ممتاز طبیعت - بسته ۵ کیلوگرمی
۴۴۲,۰۰۰

برنج عنبربو با کیفیت خوزستان ۱۰۰ درصد تضمینی
۴۷۰,۰۰۰

برنج ایرانی عنبر بو اعلاء خوزستان فهیم تک ۱۰ کیلوگرمی
۴۸۰,۰۰۰

برنج هاشمی عطری تالش بهترینه وزن ۱۰ کیلوگرم
۴۹۰,۰۰۰

برنج صدری هاشمی اعلای آستانه اشرفیه سورت‌شده و الک‌شده ۵ کیلویی
۶۸۰,۰۰۰

برنج طارم هاشمی ممتاز طبیعت مقدار ۱۰ کیلوگرم
۸۸۵,۵۰۰

خریداران به خرید برنج‌های وارداتی همچون برنج پاکستانی و هندی رغبت دارند

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایسنا ، هم اکنون ترجیح مصرف‌کنندگان ایرانی خرید برنج‌های بی‌کیفیت اما ارزان وارداتی است. این در حالی است که مسئولین امر از واردات برنج با کیفیت به میزان کافی، تشدید نظارت‌ها بر بازار و عرضه مستقیم برنج ایرانی سخن می‌گویند. بر همین اساس و پس از اعلام قیمت مصوب انواع برنج به بررسی میدانی شرایط عرضه و قیمت این محصول پرداخته‌ایم.

یکی از فروشنده‌ها در منطقه مصلی مشهد می‌گوید: در ابتدای فصل پاییز برنج ایرانی کیلویی ۵۰ هزار تومان بود، اما هم اکنون میانگین قیمت اعلام شده برنج ایرانی به عمده‌ فروشی‌ها کیلویی ۸۳ هزار تومان است. همچنین استقبال و تقاضای مردم از برنج ایرانی کاهش پیدا کرده و رغبت آن‌ها به سمت خرید برنج‌های وارداتی همچون برنج پاکستانی و هندی است.

وی ادامه می‌دهد: هم اکنون برنج پاکستانی درجه یک در بازار کیلویی ۲۹ هزار تومان و برنج هندی کیلویی ۲۸ هزار تومان است. همچنین برخی از شالیکاران در شمال محصول ضعیفی را تولید و عرضه می‌کنند که این موضوع بازتاب خوبی در بازار ندارد.

در فروشگاه دیگیری جویای قیمت انواع برنج می‌شویم. فروشنده عنوان می‌کند: در حال حاضر قیمت برنج هاشمی کیلویی ۶۸ هزار تومان، هاشمی کشت دو کیلویی ۷۸ هزار تومان و برنج سرلاشه کیلویی ۴۸ هزار تومان است. همچنین برنج هندی نیز کیلویی ۲۷ هزار تومان است.

فروشنده میانسالی با اشاره به اینکه متاسفانه قیمت برنج ثبات ندارد، می‌گوید: در حال حاضر برنج ایرانی در بازار کیلویی ۷۴ تا ۸۸ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین طی صحبتی که با اتحادیه صنف برنج فروشان مشهد داشتم برنج کاران شمالی قیمت محصول خود را گران اعلام می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: روند قیمت‌گذاری برنج به این صورت است که قیمت برنج فرآوری شده در شمال حدود ۷۳ هزار تومان است که پس از انتقال به مشهد و با حسب هزینه‌های حمل‌ونقل بنکدار آن را با قیمت کیلویی ۷۴ هزار تومان خریداری می‌کند. بنابراین با حسب ۳درصد سود عمده فروشان و ۱۰درصد سود خرده فروشان این برنج در مغازه‌های خرده فروشی سطح شهر با قیمت کیلویی ۸۴ هزار تومان فروخته می‌شود.

این فروشنده عنوان می‌کند: طبق جدیدترین مصوبه جهاد کشاورزی بالاترین قیمت برای برنج طارم ایرانی در محل خرده فروشی ۶۵ هزار تومان اعلام شد. همچنین عمده فروشان موظف هستند با اعلام قیمت‎‌های جدید این برنج را کیلویی ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسانند. بنابراین قیمت برنج ایرانی باید حدود ۱۸ هزار تومان کاهش پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ببخشید نظری مونده که باید گفت