کد مطلب: ۳۵۸۲۵۱

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

توزیع کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه ارزی

توزیع کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه ارزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم با توجه به اینکه کالاهای اساسی به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است، عرضه کالابرگ الکترونیکی بین اقشار کم‌درآمد جامعه مناسب‌تر از روش سنتی فعلی یعنی تخصیص یارانه به ارز است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت با راه‌ اندازی سامانه نیما خواستار تامین نیاز ارزی واردکنندگان از طریق این سامانه بود و برای کمک به اقشار کم‌درآمد جامعه و مهار افزایش قیمت کالاهای اساسی اقدام به تخصیص ۱۴ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی برای واردات و خرید کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی تحت عنوان یارانه ارزی کرد. اما راهکار دیگری مثل توزیع کالابرگ الکترونیکی به جای تخصیص یارانه به ارز در جهت کاهش قیمت کالاهای اساسی د‌هک‌های کم‌درآمد جامعه و کاهش شکاف طبقاتی میان دهک‌های درآمدی چقدر می‌تواند موثر باشد؟

عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هدف از تخصیص یارانه ارزی این است که از اقشار کم‌درآمد جامعه مانند جامعه کارگری و جامعه کارمندی با دریافت حداقل حقوق حمایت شود، اما طی یک سال گذشته مشاهده شد که کالاهای اساسی که با ارز دولتی وارد یا خریداری شدند به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده‌اند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال در شمال شهر تهران مصرف گوشت یارانه‌ای یا گوشت خریداری‌شده با ارز دولتی به‌شدت بیشتر از جنوب شهر تهران بوده است. در صورتی که هدف دولت و مجلس از تخصیص یارانه ارزی این بوده که به اقشار کم‌درآمد جامعه بیشتر توجه شود، این موضوع بدان معناست که کالاهای اساسی به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: نکته بعدی تشکیل صف‌‎های طولانی است که در چند وقت اخیر شاهد آن بودیم که متاسفانه نحوه توزیع نامناسب گوشت باعث شد که منزلت اجتماعی مردم به زیر سوال رود.

پاپی‌زاده ادامه داد: برای اینکه کالا به دست مصرف‌کننده هدف یعنی اقشار کم‌درآمد جامعه برسد، باید در وهله اول جامعه هدف مشخص شود و برای هر فردی که مستحق دریافت این حمایت و یارانه است، یک کدرهگیری مشخص شود و رصد شود که آیا کالای مصرفی به دست این مصرف‎کننده رسیده است یا خیر؟

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین به منظور اینکه مردم در صف‌های طولانی ساعت‌ها منتظر نمانند، می‌توان با توزیع کالابرگ الکترونیکی این امکان را به مردم دهیم که در هر ساعت از شبانه‌روز و از هر فروشگاهی به دلخواه خود کالای مورد نظر خود را خریداری کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس دهم افزود: معتقدم با توجه به اینکه امکانات خوبی از جمله شبکه اینترنت و فضای مجازی در اختیار داریم، عرضه کالابرگ الکترونیکی مناسب‌تر از روش سنتی فعلی یعنی تخصیص یارانه به ارز است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.