کد مطلب: ۱۳۶۵۶۸

توزیع گوشت ۲۲ هزار تومانی به وفور در بازار

توزیع گوشت ۲۲ هزار تومانی به وفور در بازار

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با اعلام اینکه هم‌اکنون گوشت گوساله به صورت منجمد با قیمت ۲۲ هزار تومان به وفور در سراسر کشور موجود است، گفت: مشکل توزیع گوشت گوسفند در دو سه روز آینده حل خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی‌اکبر مهرفرد در گفتگوی ویژه خبری افزود: دامداران به علت خوب بودن وضعیت مراتع دام خود را به بازار عرضه نکرده‌اند و همین مسئله موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت شده است.

وی گفت: به همین خاطر ما اقدام به واردات گوشت قرمز کردیم و هم‌اکنون گوشت گوساله به صورت منجمد با قیمت 22 هزار تومان به وفور در سراسر کشور موجود است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی افزود: در ماه مبارک رمضان قیمت‌های 9 کالای اساسی را پایش و کنترل می‌کنیم و هم‌اکنون ذخایر در این کالاها به میزان کافی در کشور وجود دارد.

مهرفرد گفت: از سه میلیون تن مصرف برنج در کشور 700 هزار تن وارد می‌شود و مابقی تولید داخل است و امیدواریم بتوانیم با افزایش بهره‌وری و استفاده از ارقام اصلاح شده در زمینه تولید برنج در داخل خودکفا شویم.

وی با بیان اینکه ذخایر برنج خارجی به میزان کافی در کشور وجود دارد، افزود: بر اساس اعلام بانک مرکزی قیمت برنج وارداتی امروز در مقایسه با روز مشابه در سال گذشته حدود 6 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: مردم در شبکه‌های توزیع می‌توانند برنج وارداتی را به قیمت هر کیلو 2 هزار و 700 تومان تهیه کنند.

مهرفرد با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ در کشور سه میلیون تن است، افزود: این در حالی است که تمام مصرف داخلی مرغ دو میلیون تن و صادرات 100 هزار تن است.

وی گفت: اگر اجازه دهیم مرغ اجداد به میزان زیادی وارد کشور شود، بدون شک تولیدکنندگان مرغ زیان می‌بینند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با بیان اینکه قیمت جوجه یک روزه هزار و 700 تومان است، افزود: متاسفانه تولیدکنندگان جوجه یک روزه قیمت‌ها را به صورت غیر قانونی بالا برده‌اند و سازمان‌های نظارتی باید با متخلفان برخورد کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.