کد مطلب: ۵۵۳۰۶۴

استفاده از تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور، لازمه توسعه بازار مسکن است

استفاده از تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور، لازمه توسعه بازار مسکن است

سال‌هاست انتشار فایل در یک سایت مسکن در بین مردم و فعالان این بخش نهادینه شده است. اما با توسعه تکنولوژی و گستردگی فعالیت سامانه‌های تخصصی فعال در بازار، دیگر یک سایت مسکن عادی نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای کاربران باشد.

بازار مسکن را مردم به رونق می‌­رسانند

توسعه و ساماندهی بازار مسکن که سال‌ها با رکود درگیر بوده و همچنان در شرایط بحرانی به سر می‌برد، به سیاست‌ها و ابزارهای کاملا نوین و پویا نیاز دارد؛ نه وعده‌های امیدبخش که هیچ برنامه و اطلاعات دقیقی از نحوه رسیدن به آن نیست. چرا که این حوزه اقتصادی، سال‌ها با سوداگران و روش‌های نادرست معاملات درگیر بوده و باید برای ساماندهی آن، ابتدا این موارد را بهبود بخشید و در مرحله بعد مردم را به خانه‌دار کردن بدون هزینه و سریع امیدوار کرد.

اعمال سیاست‌های محرک و بلندمدت، کیلید توسعه بازار مسکن؛

بازارهایی همچون مسکن، به چند مولفه مهم برای توسعه روزافزون و مداوم نیاز دارند که شفافیت، افزایش تولید و تعادل در عرضه و تقاضا از مهم ترین آنها هستند. بازار مسکن کشور ما نیز که سال‌هاست به روش سنتی فروش و انتشار فایل‌های آماده عرضه آن صورت گرفته، باید ابتدا با تکنولوژی روز دنیا همسو شود و پس از آن توسعه بخش‌های دیگر در دستور کار قرار بگیرد. گفتنی است سال‌هاست انتشار فایل در یک سایت مسکن در بین مردم و فعالان این بخش نهادینه شده است. اما با توسعه تکنولوژی و گستردگی فعالیت سامانه‌های تخصصی فعال در بازار، دیگر یک سایت مسکن عادی نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای کاربران باشد.

از طرفی ساماندهی بازار آشفته‌ای همچون مسکن، به تغییر نگرش در سیاست‌گذاری‌ها و به کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف کشور برای برای تحرک و توسعه نیاز دارد. به این صورت که نگاه متولیان تصمیم‌گیری در این بخش، کاملاً توسعه‌ای باشد و با دید بلندمدت سیاست‌های نوین و محرک برای این بازار در نظر بگیرند. سیاست‌هایی که از ابتدا تا انتهای پروسه ساخت و ساز انبوه و خرد را پوشش دهد و از تمام ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی و دولتی کشور برای تسهیل تولید مسکن استفاده شود.

1ijhb

توسعه بازار مسکن از مسیر حمایت بخش خصوصی می‌­گذرد؛

گفتنی است پتانسیل بسیاری که کشور ما در نیروی انسانی متخصص، تکنولوژی ساخت و حتی تامین مالی با استفاده از روش‌های نوین وجود دارد، در هیچ جای دنیا نیست و میتوان با مدیریت صحیح این ظرفیت‌ها را در این بازار به کار گرفت تا تمام بخش‌های تولید مسکن به حداکثر توان و بازدهی برسند. گفتنی است به‌روزرسانی پروسه تولید تا عرضه مسکن، علاوه بر ساماندهی این بخش، باعث ایجاد مشاغل متعدد شده و کسب و کارهای قدیمی این حوزه را نیز تقویت می‌کند.

همچنین پتانسیل بسیار بالای بازار سرمایه که در سال‌های اخیر نقدینگی بسیاری را جذب کرده و انعطاف‌پذیری و قابلیت ابزارسازی که در این بازار وجود دارد، می‌تواند یکی از منابع بسیار خوب برای تامین مالی در جهت توسعه فعالیت پیمانکاران ساخت و سازندگان در بخش خصوصی باشد.

ساماندهی بازار مسکن در گرو اقتصاد کلان؛

از طرفی تقویت توان مالی مردم برای خرید راحت­تر مسکن، سمت تقاضا را به شکل قابل توجهی ساماندهی می‌کند تا تعادل در این دو بخش ایجاد شود. گفتنی است تعداد زیادی واحد مسکونی آماده عرضه در کشور وجود دارد که با توجه به رکود و کاهش ساخت و ساز در سال‌های اخیر، وجود این تعداد واحد مسکونی انباشته شده، منطقی نیست و باید با افزایش توان خرید متقاضیان واقعی، این امر را ساماندهی کرد. این در حالی است که روش های کنونی تامین هزینه خرید مسکن، یعنی پس‌انداز و دریافت تسهیلات به قدرت خرید آپارتمان ۴۰ متری در تهران نیز نمی‌رسد.

این مهم به ساماندهی اقتصاد کلان وابسته است؛ چرا که به موجب آن کسب و کارها رونق گرفته و تمام بخش‌ها، همچون بازار مسکن در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرند و در نهایت توازن بین قدرت خرید مردم با قیمت املاک برقرار می‌شود. گفتنی است این نقطه‌ای است که به واسطه بزرگ‌تر شدن شکاف توان خرید مردم با قیمت مسکن، هر روز دورتر می‌شود. از این رو می‌توان با اعمال سیاست‌های مشوق برای تحرک فعالان بخش خصوصی بازار مسکن، هر روز این شکاف را به هم نزدیک کرده و رسیدن به هدف مورد نظر را آسان‌تر کرد.

مردم و مشاورین املاک، منتفعان توسعه تکنولوژی در بازار مسکن؛

گفتنی است این مهم در بازار اجاره نیز روی داده و شرایطی ایجاد کرده که اجاره آپارتمان ۷۰ متری در تهران، از عهده تمام اقشار جامعه بر نمی‌آید. در نتیجه اتخاذ سیاستهای عملیاتی و تحرک بخش خصوصی، لازمه امروز بازار مسکن است. شایان ذکر است این تحرک و پیشرفت در بخش عرضه مسکن،سال‌هاست توسط مجموعه دانش بنیان کیلید صورت گرفته و مشاورین املاک سراسر تهران با استفاده از این سامانه، با روش‌های نوینی برای فعالیت‌های ملکی آشنا شده‌اند.

شایان ذکر است این روش‌ها علاوه بر اینکه فعالیت مشاورین املاک را به رونق نسبی رسانده، مردم را هم برای انجام بهتر فعالیت‌های ملکی شان راهنمایی کرده و مسیر رسیدن به خانه رویایی‌شان را کوتاه کرده است. همچنین سیاست‌گذاران نیز برای رصد بازار و اعمال سیاست‌های منطقه‌ای، از بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید استفاده کرده و نسبت به رویدادهای بازار، تصمیم‌گیری می‌کنند.

2okjhb

افزایش اطلاعات ملکی مردم، سرعت توسعه را دوبرابر می‌کند؛

همچنین سامانه هوشمند کیلید در مجله خبری خود با عنوان کیلیدمگ به انتشار محتواهای کاربردی در بخش‌های مختلف، همچون اخبار و گزارش‌های روز بازار، مصاحبه، فن آوری در بازار املاک، معماری، دکوراسیون داخلی و سایر مطالب کاربردی می‌پردازد تا آگاهی ملکی مردم را بروزرسانی کند.

انتخاب سریع، یکی از نیازهای امروز خرید یا اجاره به شمار می‌رود. چرا که هم اکنون خرید آپارتمان ۴۰ متری در تهران، با مبلغی کمتر از یک میلیارد تومان امکان‌پذیر نیست. به این صورت استفاده از سامانه کیلید علاوه بر اینکه مسیر رسیدن به خانه رویایی شما را روشن می‌­کند، سرعت و دقت انتخاب کاربران را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. ابزارهایی که همواره در حال توسعه و بروزرسانی هستند و نه به عنوان یک سایت مسکن، بلکه همچون یک راهنمای واقعی، از ابتدا تا انتهای فرآیند معامله با کاربران خود همراه است.

هوش مصنوعی، خانه رویایی شما را پیدا می‌کند؛

شایان ذکر است یکی از بروزترین ابزارهای کیلید، پیداکردن خانه رویایی از طریق هوش مصنوعی کیلید است. این ابزار هوشمند با در نظر گرفتن تمام نیازها و سلایق متقاضی، فایل‌هایی که با تمام مولفه‌های وارد شده از سوی کاربر همسو است را معرفی می‌کند. گفتنی است این شاخصه‌ها شامل بازه قیمتی، محله، تعداد اتاق‌ها، سال ساخت و …. تا نوع نمای ساختمان را شامل می‌شود. همچنین مواردی که به این مولفه‌ها نزدیک هستند نیز، به کاربر معرفی می‌شوند. به عنوان مثال متقاضی اجاره آپارتمان ۷۰ متری در تهران ، پس از مشخص کردن سلایق خود، تمام فایل‌های موجود را مشاهده کرده و واحدهایی که با متراژ کمتر یا بیشتر، با هزینه کاربر همخوانی دارد را به نمایش می‌گذارد.

همچنین جستجو از روی نقشه و پیداکردن خانه مورد نظر از روی دوربین گوشی همراه با استفاده از سیستم واقعیت افزوده نیز، مدت‌هاست به عنوان یک ابزار کاربردی و محبوب بین کاربران کیلید در حال استفاده است. به این صورت کاربران کیلید می‌توانند پس از کسب اطلاعات کاربردی همچون قیمت و نوسانات املاک مختلف تهران، برای خانه خود یا واحدی که قصد خرید یا اجاره آن را دارند اقدام کرده و توسط ابزارهای مختلف جستجو، بهترین انتخاب ملکی را داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.