کد مطلب: ۲۰۰۲۲۴

وزیر نیرو مطرح کرد:

توسعه دیپلماسی انرژی با افزایش تکاپو در صنعت برق

توسعه دیپلماسی انرژی با افزایش تکاپو در صنعت برق

وزیر نیرو دیپلماسی انرژی را از مسائل بسیار مهمی دانست که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد و گفت: این بخش برای توسعه نیازمند طرحی مورد توافق و اجماع همه بخش‌های صنعت برق است.

رضا اردکانیان در آیین افتتاح مرکز پایش، امنیت فناوری اطلاعات و مخابرات صنعت برق کشور و چند پروژه صنعت برق در برق منطقه‌ای زنجان و هرمزگان به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، با اشاره به اینکه صنعت برق کشور یکی از صنایع پیشرو در زمینه بهره‌برداری از منابع انسانی غنی و شایسته در کشور است، افزود: ما باید قدردان این منبع انسانی عظیم برای ارائه خدمات شایسته در طول شبانه‌روز باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به عواملی که می‌تواند زمینه‌ساز خدمات شایسته‌تر از طرف شرکت مدیریت شبکه برق ایران باشد، گفت: یکی از این موارد توجه ویژه به امر «زمان» به عنوان منبعی تجدید ناپذیر است، چراکه زمان و فرصت یکی از منابع بسیار مهم است که نباید آن را با انجام کارهای بیهوده و جلسات بی نتیجه به هدر داد.

وزیر نیرو برنامه ارائه شده وزارت نیرو به مجلس را پیش از رای اعتماد به وزیر، برنامه کاری وزارت نیرو دانست و اعلام کرد: همه همکاران از آن زمان به بعد به اندازه وزیر نیرو در انجام راهبردهای این برنامه سهم و وظیفه دارند.

اردکانیان با اشاره به ظرفیت‌های خوب و مناسب موجود در شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: این مجموعه از ظرفیت‌های خوبی از منظر منابع انسانی برخوردار است، چرا که اینجا عنصر منابع انسانی بسیار پراهمیت بوده است.

وی افزود: با این اوصاف نباید از این امر غافل شد، بلکه باید سعی کرد همواره برای این مجموعه ظرفیت‌سازی انجام شود؛ باید سعی کرد ورودی‌های این شرکت را بسیار دقیق‌تر کرده و از طریق آن ارزش افزوده جدید ایجاد کرد.

این مقام مسوول با اشاره به لزوم پررنگ شدن حضور بانوان در مجموعه مدیریت شبکه برق ایران افزود: با توجه به لزوم بالا بردن دقت و تمرکز در کارکردهای این مجموعه باید سعی کرد از بانوان شایسته در اینجا نهایت استفاده را کرد.

اردکانیان بااشاره به حساسیت بالایی مدیریت مدیریت برق ادامه داد: باید این سازمان نقش خود را در ترویج و گسترش توسعه در کشور ایفا کند.

وی گفت: این ارتباط می‌تواند از طریق انتشار برخی اطلاعات صورت پذیرد، باید توجه داشت که بحث مدیریت مصرف و تقاضا را نمی‌توان از مردم انتظار داشت، اما اطلاعاتی در این خصوص در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار نگیرد.

وزیر نیرو در ادامه سه درخواست را نیز از معاونت برق و انرژی کشور مطرح کرد و گفت: پیگیری مساله دیپلماسی انرژی نیز از زمره مسائل بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد اما برای توسعه این بخش ابتدا باید طرحی که مورد توافق و اجماع همه بخش‌های صنعت در این زمینه است را فراهم کرد تا بتوان به صورت دقیق و مشخص در این خصوص و حرکت‌های انجام شده ارزیابی‌‌هایی را انجام داد.

وی افزود: بحث دیگر توجه ویژه به بحث مدیریت تقاضا و مصرف است که در این بخش باید به یک تعریف مشخص و جامع رسید و سپس متناسب با آن برنامه تفصیلی مشخص برای حال و آینده تهیه کرد.

اردکانیان گفت: صنعت برق باید مبتکر پیشنهاداتی در خصوص اجرای خصوصی سازی درست در حوزه خود باشد، ارائه یک تصویر دقیق از «آنچه که باید باشد» در این صنعت، می‌تواند در طی این مسیر به روشی درست و مناسب بسیا راهگشا باشد.

وی افزود: امیدواریم در سال آتی شاهد برگزاری میزبانی از اجلاس‌های منطقه‌ای و جهانی در خصوص موضوعات خاص در صنعت برق در کشور باشیم، چرا که این امر می‌تواند تصویر بهتر و دقیق‌تری از آنچه که ما در حال حاضر هستیم، به ما ارائه دهد.

منبع: وزارت نیرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.