کد مطلب: ۳۵۰۷۴۲

آذری جهرمی خبر داد:

توسعه زیرساخت اینترنت خانگی

توسعه زیرساخت اینترنت خانگی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه زیرساخت‌های اینترنت خانگی به منظور ایجاد شهرهای هوشمند در کشور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان سمنان در سالن همایش‌های اداره کل امور مالیاتی این استان، گفت: در چند سال گذشته در اجرای طرح های اینترنت خانگی و تلفن ثابت همراه در کشور دستاورد قابل توجهی نداشتیم، اما از دهه فجر امسال برای توسعه آن برنامه ریزی هایی انجام‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح افزایش سرعت اینترنت خانگی روزهای گذشته در شهر دزفول به صورت نمونه انجام شد و سرعت اینترنت در بخش خانگی به چهار برابر در این شهرستان افزایش یافته است.

آذری جهرمی تصریح کرد: اجرای طرح شهر هوشمند در کشور نیازمند زیرساخت است و بخش قابل توجهی از فناوری این برنامه می بایست در کشور ساخته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اجرای طرح شهرهای هوشمند در ایران تنها مختص به اینترنت خانگی نیست، باید تمامی زیرساخت های این طرح مانند خودرو هوشمند یا جاده هوشمند هم در به خوبی قابل اجرا شود.

وی اضافه کرد: ایجاد نسل پنجم تلفن همراه در کشور به صورت نمونه در حال اجرا است و مراحل رفع نواقص زیرساختی در این بخش در مرحله آزمایشی قرار دارد.

آذری جهرمی تصریح کرد: ایجاد اشتغال مبتنی بر فضای مجازی در کشور نیازمند برنامه ریزی اصولی است و با این راهبرد می توان در حفظ و افزایش اشتغالزایی های انجام شده در این حوزه اقدام کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.