خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۰۸۴۱

یک توصیه به تازه واردهای بورس / اتفاق خوبی در بازار سرمایه درحال رخ دادن است

یک توصیه به تازه واردهای بورس / اتفاق خوبی در بازار سرمایه درحال رخ دادن است

حرکت بازار سرمایه در روزهای اخیر بر مدار نزولی بود و حتی روز گذشته که شاخص کل این بازار کمی صعودی شد، باز هم شاهد روند نزولی برخی سهم ها از جمله پالایشی بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ریزش شاخص کل بورس در روزهای اخیر تصور برخی افراد مبنی براینکه بازار سرمایه همواره صعودی خواهد بود را تغییر داد. ریزشی که بسیاری از سهامداران به دلیل تازه وارد بودن برای نخستین بار آن را تجربه کردند و همین موضوع ممکن است باعث شود دست به رفتار هیجانی زده و اقدام به فروش سهم‌های خود، کمتر از ارزش واقعی آن کنند.

در این راستا، فردین آقابزرگی، یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند نزولی روزهای اخیر بازار سرمایه، اظهار کرد: اتفاق خوبی که در بازار سرمایه درحال رخ دادن است، روند اصلاح و منطقی شدن قیمت ها است. البته ممکن است این روند منجر به این شود که عده ای که به تازگی وارد بازار سرمایه شده اند متضرر شوند.

وی ادامه داد: به همین دلیل به نظر من سهامداران تا ایجاد روند با ثبات در وضعیت بازار، هیچ فعالیت خاصی نباید انجام دهند. این فعالیت نه تنها شامل فروش سهم بلکه شامل خرید سهم هم می شود. هرچند برخی توصیه می کنند سهامداران در این روزها نباید سهم بفروشند اما باید سهم بخرند، اما به نظر من این روند منطقی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند نزولی برخی سهم‌های بزرگ، گفت: روز گذشته شاهد این بودیم که سهم‌های پرگردش و پروزن از صف خرید به صف فروش تبدیل شد.

در این میان افرادی که فکر می‌کردند بازار فرصت خوبی برای خرید داده است هم متضرر شدند. البته در کوتاه مدت نباید سود و زیان بازار سرمایه را سنجید.

آقابزرگی ادامه داد: اکثر تازه واردها به دلیل جو روانی ایجاد شده درمورد بازدهی بالای بورس وارد آن شده‌اند یا هدف آن‌ها حفظ ارزش پول بوده است. این افراد باید دائما از سایت‌ها و کانال‌های دارای مجوز اطلاعات کسب کنند یا از طریق غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شوند.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    سلام
    بر سهامدارای نمونه
    وقتی قیمت پراید و ملک ریزشی شد اونوقت اطمینان کنید که ریزش بورس هم طبیعیه
    عزیزان این ریزشها دستوریه محکم سهمتون رو بچسبید .

  • ناشناس

    قول میدم 1ماه دیگه همینم ارزشش بیاد پایین تر دیگه سودشو کرد تا کجا میخواست بره.!

  • ناشناس

    با سلام بنده به عنوان کارشناس بورس عرض میکنم که اشخاصی که در سود هستند و اشخاصی که در ضرر هستند صبر کنند

  • ناشناس

    سلام با احترام به نظر دوستان. به‌ نظر من این اصلاح بیشتر به دلیل رشد شارپ گونه‌ بورس بود و خیلی ها که توی سود شیرینی بودنند نقد کردند و بازار افت کرده

  • ناشناس

    دوستان عزیز مگه بورس دستگاه پول چاپ کن هست که توقع دارید یک ماهه بیان تو بورس و میلیاردر بشین. خواستین از قافله عقب نمونید امدین تو بورس
    پس حالا که وارد شدید یکم با مطالعه جلو برید روند اصلاح قیمت در بورس یک چیز طبیعیه
    بورس مساوی با سهام داری است یعنی باید سهام رو نگه دارید

  • ناشناس

    بورس دیگه جای مناسبی برای سرمایه گذاری نیست
    امان از بی اعتمادی بی اعتمادی

  • رز

    یه توصیه مهم به تازه واردها چند روز پیش میگفتن بورس حباب داره الان هم میگن بورس کف داره بنظر من بورس نه حباب داره نه کف بورس سگ داره مواظب سرمایتون باشدید یهو دیدین از پشت گازتون گرفت مواظب باشین از من گفتن خود دانید

  • ناشناس

    پویش نمیفروشیم راه بندازید

  • ناشناس

    نفروشید

  • ناشناس

    پویش نفروشیدراه بیاندازید