کد مطلب: ۵۷۸۵۶۸

توصیه‌های رئیس سازمان بورس به مردم عادی

توصیه‌های رئیس سازمان بورس به مردم عادی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر به مردم عادی توصیه کرد که بطور مستقیم در بورس سرمایه‌گذاری نکنند بلکه از طریق شرکت‌های تخصصی بازار سرمایه و سبدگردان‌ها برای خرید سهام اقدام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی دهقان‌دهنوی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری در بازار بورس همیشه با ریسک همراه بوده و هست، گفت: ریسک سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از طریق شرکت‌های تخصصی بازار سرمایه و سبدگردان‌ها برای مردم عادی که تحلیل و اطلاعات تخصصی درستی ندارند، خیلی کمتر از خرید مستقیم سهام شرکت‌ها در بورس است.

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی هموطنان پرتفوی سهام خود را چند دقیقه یک بار چک می‌کنند که ببینند برای سهامشان چه اتفاقی افتاده است، گفت: شاید کسانی هم که شغل تخصصی آن‌ها معامله در بازار سرمایه است؛ اینقدر سهام خود را چک نکنند تا کسی که شغلش چیز دیگری است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر با تاکید براینکه مردم برای اینکه در بازار سرمایه زیان نکنند، باید الفبای مدیریت ریسک را رعایت کنند، از مردم خواست، هیچ وقت همه پول خود را در یک محل قرار ندهند و با پولی که در آینده نزدیک احتیاج دارند وارد این بازار نشوند.

با فروش ابزار کار و زندگی خود وارد بورس نشوید

وی با بیان اینکه گاهی دیده شده برخی هموطنان با فروش ابزار کار و زندگی خود وارد بورس شدند، گفت: سرمایه‌گذاری‌ها الزاما همیشه سود قطعی ایجاد نمی‌کند، بنابراین اگر الفبای ریسک و ورود به بورس را رعایت کنند، بازار سرمایه محل خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است و آمار گذشته نشان داده بازدهی بازار سرمایه در بلندمدت از همه بازار‌های دیگر مانند مسکن، طلا و ارز بیشتر بوده است.

دهقان با تاکید بر اینکه برخی کارمندان و کارگران بخش دولتی و خصوصی که شغل ثابت دیگری دارد و شغل آن‌ها معامله در بازار سرمایه نیست و در زمان اداری باید به مراجعان خود خدمات‌دهی کنند، اما به رصد بازار و معامله در بورس مشغول می‌شوند، گفت: این کار تخلف است و بهتراست این افراد از سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم استفاده کنند، زیرا مدیران متخصص در نهاد‌های مالی همین کار را برای آن‌ها انجام می‌دهند.

انتخاب سهام خوب برای مردم

وی با بیان اینکه مدیران متخصص مواظب هستند و برای مردم سهام خوب انتخاب می‌کنند، گفت: سبدگردان‌ها وقتی سهامی رشد لازم را کرده برای سهامدار اقدام به فروش، و سهم‌های درحال رشد را برای آن‌ها خریداری می‌کنند و نیازی نیست افراد وقت خود را برای چیزی که تخصص لازم را ندارند، تلف کنند.

رئیس سازمان بورس درخصوص پیش‌بینی عملکرد آینده بازار بورس هم گفت: تحولات بازار سرمایه تحت تاثیر متغیر‌های کلان اقتصادی و انتظارات فعالان اقتصادی نسبت به آینده است.

وی افزود: این تحولات هیچ وقت ۱۰۰ درصد قابل پیش بینی نیست و کسی نمی‌تواند بگوید که دقیق چه اتفاقی خواهد افتاد و سازمان بروس در جایگاهی است که نباید در این خصوص نظری بدهد.

وی نظارت بر بازار، جلوگیری از تخلفات، افزایش شفافیت و افزایش کارایی بازار سرمایه را از جمله وظایف سازمان بورس خواند و گفت: مهم نیست شاخص صعودی یا نزولی باشد، مهم این است که عوامل داخل بازار درست هدایت شوند و شرکت‌ها و فعالان اقتصادی بتوانند از این بازار برای سرمایه‌گذاری‌های جدید خود به منابع مالی دست پیدا کنند.

دهقان گفت: وقتی شرکت‌ها بتوانند سرمایه‌گذاری‌های جدید انجام دهند در آینده سودی آوری بیشتری خواهند داشت و کسانی که سهام آن‌ها را خریداری کردند سود خوبی خواهند برد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ایشون غلط کردند

    • علی

      حرف خوبی زده جرا غلط کرد؟

  • ناشناس

    شاخص یک میلیون بود من هفتاد درصد ضرر بودم الان شاخص 1600 تقریبا هست من ضررم همونه جالبه که با شاخص دو میلیون وارد شدم یعنی شاخص بشه دو میلیون عمرا سربه سر بشم چجوری شاخص داره میره بالا

  • علی

    با سلام
    حرف خوبی زده دستش درد نکنه

  • ناشناس

    الان میگین احتیاط کنین پارسال که میگفتین بدوین جا نمونین?

  • ناشناس

    پولمونو خوردید حالا میگید سرمایه گذاری کارمندها در ساعت اداری تخلفه.اصل پولمونو بدید ماهم میریم از این جهنم پشت سرمونو نگاه نمیکنیم عوضی.

  • علیرضا

    دوستان چرا فکر میکنید کسی جیب شما رو خالی کرده یا گولتون زده یا کلاهتون رو برداشتن تو بورس!!
    بدون علم و اگاهی سرمایه گذاری کردیدکه محکوم به شکست خواهد بود!
    تا وقتی یاد نگیریم مسئولیت اشتباهاتمون رو شخصا بپذیریم و تقصیر رو گردن کس دیگه میندازیم رنج از پی رنج آید…

  • ناشناس

    جناب آقای دهنوی . آیا می دونید سبد گردانها زیر پانصد میلیون سبد گردانی نمی کنند؟؟؟ چند شرکت سبد گردانی تماس گرفتم گفتند زیر500 این کارو انجام نمیدن

  • علی رضا

    روحانی مردمو دعوت کردن به بورس و به کمک همین رییس سازمان بورس سرمایه مردم رو نابود کرد که همین دامنه نوسان باعث شد که سرمایه مردم بیشتر نابود نشه و طولانی بشه حالا که همین رییس سازمان بورس میگه می‌خوان طرحی آماده کنند که دامنه نوسان بردارن تا از این به بعد با فشار یک دکمه سرمایه مردم نابود کنند مراقب این طرح ها باشین …… حالا هم که سرمایه مردم رو نابود کردن میگه که مردم به صورت مستقیم توی بورس سرمایه گذاری نکنن معلوم نیست دستگاه های نظارتی و بازرسی کجا هستن ……

  • ناشناس

    ما مردم که حرفتون رو گوش کردیم غیر مستقیم وارد شدیم دیدم حقوقی ها و بورسی ها دارن سود میکنن اما به ما از سود سپرده بانکی هم کمتر میدهند و این یعنی ضرر.

  • ناشناس

    هنوز گرفتار بورس روحانی هستیم لطفا بگذارید ضررامون جبران شه آقای رییس