کد مطلب: ۱۵۰۸۹۸

توصیه‌های وزیر ارشاد به جانشین خود

توصیه‌های وزیر ارشاد به جانشین خود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایگزین خود توصیه کرد که محیط فرهنگ را در آرامش نگه دارد و میان نهادهای مختلف فرهنگی انسجام ایجاد کند و براساس برنامه حرکت کند.

رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران بیشترین نقش در انتقال مطالبات مردم به دولت و اخبار دولت به مردم را بر عهده دارند اما خود دیده نمی‌شوند، اظهار کرد: به عنوان وزیر ارشاد و از موضع وزارتخانه‌ای که مسئولیت حمایت از خبرنگاران را بر عهده دارد اعلام می‌کنم که در دولت گوش شنوایی برای شنیدن سخنان جامعه وجود دارد و مطمئن‌ترین کانال برای انتقال مطالبات مردم جامعه خبری و خبرنگاران هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با تاکید بر اینکه تداوم ارتباط دولت با جامعه رسانه‌ای یک سیاست و از تاکیدات رئیس‌جمهوری است خاطرنشان کرد: حضور خبرنگاران در حیاط دولت و پاسخگو بودن وزرا به آنها بیانگر احترام دولت به افکار عمومی است.

صالحی امیری همچنین درباره برخی شایعات نسبت به حضور وی در تیم اطلاع‌رسانی دولت گفت: آنچه که امروز از همه موضوعات مهم‌تر است این است که تلاش شود تا کابینه پیشنهادی رای اعتماد مجلس را جلب کند و رئیس‌جمهوری رسما کابینه را تشکیل دهد. در همین راستا همه وزرای دولت یازدهم تلاش می‌کنند تا دولت جدید کار خود را شروع کند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه کمک به رئیس‌جمهور برای موفقیت و پاسخگویی به مطالبات، اراده همه اعضای دولت است، ادامه داد: همه وزرا و معاونان برای کمک به رئیس‌جمهور اعلام آمادگی کردیم اما تشخیص اینکه چه کسی کجا قرار گیرد به عهده رئیس‌جمهور است.

وی تصریح کرد: دولت دوازدهم قطعا جوان‌تر، کارآمدتر و منسجم‌تر و همچنین چابک‌تر و پاسخگوتر از دولت قبل خواهد بود.

صالحی امیری در ادامه به بیان توصیه‌هایی به وزیر بعدی خود پرداخت و گفت: در وزارت ارشاد به دلیل گستردگی وزیر باید سه اقدام اساسی انجام دهد. نخستین اقدامی که من به عنوان وزیر ارشاد انجام دادم و به وزیر بعدی نیز توصیه می‌کنم این است که محیط فرهنگ باید محیطی آرام باشد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: وزیر فرهنگ باید میان نهادهای فرهنگی مختلف انسجامی ایجاد کند تا همه این نهادها در یک راستا حرکت کنند. همچنین حرکت برنامه‌محور از جمله دیگر اقداماتی است که وزیر این وزارتخانه باید به آن توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا در دولت دوازدهم سیاست‌های فرهنگی دولت یازدهم ادامه خواهد یافت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب برنامه مدون رئیس‌جمهور حرکت خواهد کرد.

صالحی امیری در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره وضعیت فیلم‌های توقیف شده و نتیجه تشکیل شورای رسیدگی به این موضوع با تاکید بر اینکه مطمئن باشید هر آنچه که وعده کرده‌ام یا تحقق یافته یا قطعا محقق خواهد شد، اظهار کرد: شورای رسیدگی به وضعیت فیلم‌های توقیف شده بررسی‌های خود را انجام داده و طی روزهای آتی و در دولت یازدهم قطعا طی بیانیه‌ای موضع خود را اعلام می‌کند. این موضع نیز موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.