کد مطلب: ۳۲۶۳۸۴

توضیحات روحانی درباره سود سهام عدالت

توضیحات روحانی درباره سود سهام عدالت

رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم مفاسد را کم و راه پولشویی را ببندیم، از آغاز توزیع سود سهام عدالت سال ۹۶ از فردا اول آذر ماه خبر داد.

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ، با اشاره به اینکه اشکالی ندارد که در یک کار کارشناسی اختلاف نظر داشته باشیم، تصریح کرد: باید موضوع را به کارشناس‌ها واگذار کنیم تا در سطح کارشناسی بحث کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز،رییس جمهور با بیان اینکه می‌دانیم در کاری که باید برای مردم انجام دهیم نقص و ایراد داریم، خاطرنشان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی را که برای کالاهای اساسی می دهیم تا وقتی که به دست مشتری و مصرف‌کننده نهایی می‌رسد درست نمی توانیم کنترل کنیم؛ پس نقض و اشکال داریم و باید اشکال خودمان را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه مسایل خیلی روشن است، گفت: چرا راجع به مسایل روشن می‌جنگیم؟ بله همه دنیا گرفتار پولشویی است. شما به من نشان دهید یک کشور در دنیا هست که در آن پولشویی انجام نمی‌گیرد و یک کشور در دنیا به من نشان دهید که فساد، مواد مخدر و جنس تقلبی در آن نیست. همه باید تلاش کنیم مفاسد را کم کنیم و راه پولشویی را ببندیم. چرا اینقدر جر و بحث می‌کنیم.

دکتر روحانی افزود: باید با مواد مخدر بجنگیم ولی معتاد داریم. باید با دزدی بجنگیم متاسفانه دزد داریم، حالا در اقلیت ولی آدم‌های ناسالم و ناپاک هم داریم. باید با فساد بجنگیم. متاسفانه رشوه داریم و نباید از بیان آن عصبانی بشویم. اگر متاسفانه در دستگاه‌های حکومتی و ادارات ما در گوشه و کناری، رشوه‌ای هم باشد باید با آن بجنگیم و مبارزه کنیم. نباید ناراحت شویم.

توزیع مرحله دوم سود سهام عدالت

رییس جمهور با بیان اینکه دولت در این ایام و هم در پایان سال تلاش خواهد کرد که کمک مضاعفی نسبت به اقشار کم‌درآمد داشته باشد، افزود: خوشحالم اعلام کنم که در هفته‌های اولیه ماه آذر و در این ایام میلاد مسعود پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) دومین سود سهام عدالت بین اقشار کم‌درآمد و برای ۵ میلیون و ۳۴۵ هزار نفرتوزیع می‌شود؛ که برای هر نفر ۱۷۵ هزار تومان، یعنی به یک خانواده ۴ نفره حدود ۷۰۰ هزار تومان داده می‌شود و به خانواده ۵ نفره ۸۷۵ هزار توان پرداخت می‌شود.

روحانی ادامه داد: دو دهکی که درآمد پایین دارند، از این سود سهام برخوردار می‌شوند و این کاری است که دولت از سال گذشته آغاز کرد و اولین سود سهام را تقسیم کرد و این دومین باری است که تقسیم می‌شود و این دفعه بیش از پارسال و حدود ۱۶ درصد بیشتر این سود پرداخت می‌شود.

رییس جمهور تاکید کرد: مردم مطمئن باشند که دولت با همه توان در پی آن است که مشکلات آنها مخصوصاً اقشار کم‌درآمد را حل کند و این کار را به کمک هم ادامه می‌دهیم و کشورمان را به سرمنزلی که مطلوب خداوند بزرگ و پیامبر عظیم‌الشان (ص) و مطلوب بزرگ ما است خواهیم رساند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی دولت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.