کد مطلب: ۷۲۹۷۴

وزیر ارتباطات: تهدید شدم/ افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در دهه فجر

وزیر ارتباطات در مورد دلیل گران شدن بسته اینترنت موبایل گفت: آنچه به ما مربوط می شود تعیین سقف تعرفه برای ارائه خدمات از سوی اپراتورهاست که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب می شود. محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های اپراتور دوم ارتباطی با بیان اینکه رونمایی های امروز این اپراتور در راستای

وزیر ارتباطات در مورد دلیل گران شدن بسته اینترنت موبایل گفت: آنچه به ما مربوط می شود تعیین سقف تعرفه برای ارائه خدمات از سوی اپراتورهاست که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب می شود.

محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های اپراتور دوم ارتباطی با بیان اینکه رونمایی های امروز این اپراتور در راستای شبکه ملی اطلاعات و دولت همراه بود، اظهار کرد: بیش از چهارده سال است عنوان شبکه ملی اطلاعات پیش کشیده شده اما به سرانجام نرسیده بود.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه اپراتور دوم ارتباطی در تمام جلسات شبکه ملی اطلاعات به صورت فعال و منظم حاضر بود، گفت: ظاهرا این اپراتور با توجه به رونمایی هایی که انجام داده، از برنامه جلوتر هم هست.
وی ابراز کرد: با فعالیت هایی که صورت گرفته، امیدواریم در دهه فجر امسال شاهد افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات باشیم زیرا به شدت دنبال توسعه دولت همراه هستیم.
او با اشاره به توسعه سایت های نسل سوم ایرانسل در 578 شهر خاطر نشان کرد: بخاطر همین است که مردم به سمت ایرانسل می آیند. علاوه بر این ایرانسل توانسته با دانشگاه ها رابطه خوب برقرار کند و 60 شرکت در حال کار با این اپراتور هستند لذا باید این را هم یاد بگیریم وقتی به توفیقی دست یافتیم، به موفقیت دیگران هم فکر کنیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: هیچ کس فکر نمی کرد امروز این میزان دیتا در کشور مورد استفاده قرار گیرد. لذا همسو با استفاده گسترده از دیتا باید به فکر توسعه زیرساخت ها هم باشیم.
وی افزود: در راستای تحقق این مهم با مخالفت هایی مواجه شدم، از مجلس کارت زرد هم گرفتم و حتی تهدید شده ام اما فکر کنم چنین کاری جزو اهداف سیاست های نظام و رهبری باشد و حتما باید به فکر توسعه باشیم.
او گفت: تولید محتوای فاخر امروزه یک ارزش است و بیشتر پیام ها به شکل ویدویی منتقل می شود.
وزیر ارتباطات از شریک خارجی ایرانسل هم تشکر کرد و گفت: ام تی ان توانست خودش را در ایران بومی کند.
محمود واعظی در ارتباط با گران شدن نرخ برخی بسته های اینترنت موبایل علی رغم دستور کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای کاهش تعرفه ها، گفت: آنچه به ما مربوط می شود تعیین سقف تعرفه برای ارائه خدمات از سوی اپراتورهاست که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اپراتورها در ارائه بسته های اینترنتی باید پایین تر از سقف تعرفه ها عمل کنند.
وی درباره جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور هم گفت: بعد از برجام برخی مذاکرات آغاز شده است و هم با اپراتورهای اصلی، هم مجازی و هم FCPها در حال مذاکره هستند.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گویا رجیستری گوشی های موبایل تا آخر سال طبق اظهارات یکی از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرحله پایلوت می ماند هم گفت: این کار، کار بزرگی است و طول می کشد تا نتایج آن را اعلام کنیم لذا اعلام تصمیم نهایی را به بعد موکول می کنیم.
به گزارش تسنیم، وزیر ارتباطات درباره اینکه چرا برخی موانع ترابردپذیری همچون پیام اعلام ترابرد رفع نمی شود؟, گفت: کمیته ویژه ای برای بررسی موانع این حوزه در نظر گرفته شده و از اپراتورها خواستیم تا با حضور در میدان به سمت رفع مشکلات بروند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.