کد مطلب: ۳۱۰۳۰۷

توقف افت ۵ روزه بورس

توقف افت 5 روزه بورس

شاخص بورس پس از 5 روز، رشد كرد. بازار سهام كه روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته و سه روز اول هفته جاري، شاهد افت شاخص كل شده بود، روز گذشته توانست به مسير رشد بازگردد.

شاخص بورس پس از 5 روز، رشد كرد. بازار سهام كه روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته و سه روز اول هفته جاري، شاهد افت شاخص كل شده بود، روز گذشته توانست به مسير رشد بازگردد. روز سه‌شنبه، شاخص بورس با رشد پنج هزار و 662 پله‌اي روي جايگاه 180 هزار و 847 واحدي ايستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در معاملات سه‌شنبه، پنج ميليارد و 359 ميليون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 18 هزار و 589 ميليارد ريال در 264 هزار نوبت دادوستد شد.

بررسي شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه نشان مي‌دهد شاخص قيمت (وزني- ارزشي) كه در آن ارزش سهام شركت‌هاي بزرگ اثر بيشتري بر شاخص مي‌گذارد، يك هزار و 654 واحد رشد كرد و شاخص كل (هم‌وزن) كه در آن ارزش و وزن همه شركت‌هاي بزرگ و كوچك در محاسبه شاخص كل، يكسان در نظر گرفته مي‌شود، 200 واحد كاهش يافت.شاخص قيمت (هم‌وزن) نيز 142 واحد پايين آمد؛ اين شاخص بيانگر سطح عمومي قيمت سهام شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور نيز پنج هزار و 604 واحد افزايش يافت؛ اين شاخص بخشي از سهام قابل معامله شركت‌ها در بورس را نشان مي‌دهد.شاخص بازار اول (مربوط به شركت‌هاي بهتر از نظر سرمايه، سودآوري و درصد سهام آزاد شناور) چهار هزار و 478 واحد رشد كرد و شاخص بازار دوم بورس نيز 9 هزار و 800 واحد افزايش يافت.

در معاملات روز گذشته نمادهاي فولاد (فولاد مباركه)، فارس (هلدينگ خليج فارس)، فملي (ملي صنايع مس) و پارس (پتروشيمي پارس) با رشد خود بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص وارد كردند.

گروه شيميايي در معاملات سه‌شنبه بورس صدرنشين شد؛ در اين گروه 419 ميليون سهم به ارزش يك هزار و 908 ميليارد ريال دادوستد شد. گروه بانك‌ها به ارزش يك هزار و 718 ميليارد ريال و فلزات اساسي به ارزش يك هزار و 619 ميليارد ريال جايگاه‌هاي بعدي را به خود اختصاص دادند.

همچنين در رده چهارم معاملات روز گذشته گروه فرآورده‌هاي نفتي با دادوستدي به ارزش يك هزار و 543 ميليارد ريال قرار گرفت و گروه خودرو نيز با معاملاتي به ارزش يك هزار و 188 ميليارد ريال، رده پنجم را از آن خود كرد.

شاخص فرابورس (آيفكس) در معاملات چهارمين روز هفته 49 پله رشد كرد و در جايگاه 2 هزار 30 واحدي قرار گرفت. در بازار فرابورس، بيش از يك هزار و 879 ميليون سهم و اوراق بهادار به ارزش بيش از هفت هزار و 99 ميليارد ريال دادوستد شد.

در معاملات روز گذشته نمادهاي مارون (پتروشيمي مارون)، زاگرس (پتروشيمي زاگرس)، ميدكو (هلدينگ معدني خاورميانه) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص داشتند.

منبع: روزنامه اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.