کد مطلب: ۳۵۹۸۳۰

توقف ریزش دلار، قیمت طلا را کاهش داد

توقف ریزش دلار، قیمت طلا را کاهش داد

قیمت طلا روز پنج‌شنبه که دلار بخشی از افت روزهای گذشته را جبران کرد با کاهش ۰.۴ درصدی روبرو شد و به ۱۳۰۳.۸۳ دلار رسید.

قیمت طلا روز پنج‌شنبه که دلار بخشی از افت روزهای گذشته را جبران کرد با کاهش روبرو شد، اما این فلز همچنان نزدیک به بالاترین رکورد دو هفته اخیر ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۰۳.۸۳ دلار رسید، در حالی که روز چهارشنبه تا مرز ۱۳۱۱.۰۷ دلار که بالاترین قیمت در دو هفته گذشته بود پیش رفته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۳۰۴.۱۰ دلار معامله شد.

به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت «سی‌ام‌سی مارکتس»، دلار نقش عمده‌ای در روند قیمت طلا در طول معاملات بازار آسیا ایفا کرد. دلار در چهار روز گذشته روند کاهشی داشت، اما امروز بهبود اندک این ارز مشاهده شد.

وی در ادامه افزود: تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن در برابر ابهامات پیرامون بریگزیت، پس از اینکه قانون‌گذاران انگلیسی خروج از اتحادیه اروپا بدون یک توافق را رد کردند، کاهش پیدا کرد.

دلار که در معاملات روز گذشته تحت تاثیر آمار اقتصادی نه چندان مطلوب آمریکا افت کرده بود، روز جاری در برابر ارزهای رقیب روند صعودی یافت.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، بازار وضعیت در اروپا و انگلیس پس از رأی بریگزیت را دنبال می‌کند. اگر مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش پیدا کند تاثیر زیادی روی قیمت طلا نخواهد داشت، اما اگر نوعی توافق در پارلمان انگلیس حاصل شود این فلز ارزشمند به شدت واکنش نشان خواهد داد.

قیمت طلا امسال در بحبوحه انتظارات برای ملایم شدن روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و تشدید نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، حدود دو درصد رشد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون به نشست سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن که روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود، متمرکز شده‌اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۱۵۴۳.۴۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۹ درصد افت کرد و ۸۲۹.۲۴ دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری، ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۵.۳۷ دلار رسید که نخستین کاهش قیمت این فلز در پنج روز معامله گذشته بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.