کد مطلب: ۴۴۴۴۳۶

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

خریداران فولاد فعلا عقب‌نشینی کردند / توقف موقت صادرات فولاد و صنایع فولادی

خریداران فولاد فعلا عقب‌نشینی کردند / توقف موقت صادرات فولاد و صنایع فولادی

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران می‌گوید: با توجه به شیوع ویروس کرونا خریداران فولاد عقب‌نشینی کرده‌اند و فعلا خبری از صادرات فولاد و صنایع فولادی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آن طور که وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داده در طول سال ۹۸ تولیدکنندگان در بیش از دوسوم تولیدات کالاهای منتخب با افزایش مواجه بودند که از آن جمله می‌توان به افزایش ۵٫۱ درصدی فولاد خام اشاره کرد. حال با توجه به شیوع ویروس کرونا شروع ماه مبارک رمضان چه تاثیری می‌تواند بر روند بازار و قیمت فولاد داشته باشد؟

در همین حال نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره وضعیت تولید فولاد به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا خریداران فولاد عقب‌نشینی کرده‌اند و فعلا خبری از صادرات فولاد و صنایع فولادی نیست. البته نه تنها تولید در فولاد و صنایع فولادی بلکه سایر صنایع نیز تحت تاثیر این ویروس با افت مواجه هستند.

بهادر احرامیان با اشاره به تاثیر ماه مبارک رمضان بر روند تولید صنایع افزود: طبق سنوات گذشته با شروع ماه مبارک رمضان تقاضای خریداران و تجار منطقه به دلیل کاهش ساخت و ساز و عملیات‌های عمرانی فروکش می‌کند. از قدیم الیام تاکنون عراق، افغانستان و پاکستان خریداران اصلی فولاد از ایران هستند که ویروس کرونا نیز باعث شد صادرات فولاد به این کشورها تحت تاثیر قرار بگیرد. در حال حاضر تقاضا برای خرید فولاد از سوی کشورهای منطقه به کف رسیده است.

او با اشاره به قیمت فولاد اظهار کرد: در حال حاضر قیمت فولاد نیز به دلیل افت شدید تقاضا کاهش یافته است. در این بازه زمانی قیمت فولاد، انواع شمش و محصولات نهایی بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.