کد مطلب: ۶۶۹۵۲۲

توقیف ۵ فروند قایق حامل سوخت و دام قاچاق

توقیف ۵ فروند قایق حامل سوخت و دام قاچاق

فرمانده پایگاه دریابانی قشم از توقیف پنج فروند قایق حامل سوخت ودام قاچاق در ۲۴ ساعت گذشته در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرمانده پایگاه دریابانی قشم از توقیف پنج فروند قایق حامل حدود ۵۰ هزار لیتر سوخت و ۲۵ راس دام قاچاق در ۲۴ ساعت گذشته در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

سرهنگ صفر متاجی در گفت و گو با ایرنا ، اظهار کرد: مرزبانان ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی قشم با رصد اطلاعاتی دقیق مطلع شدند که قاچاقچیان حرفه ای سوخت و احشام قصد دارند با استفاده از چندین فروند شناور تندرو این محموله های قاچاق را از طریق مرزهای آبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع مرزبانان با توجه و هوشیاری کامل هنگام گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی چندین فروند شناور تندرو متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و به آنها دستور ایست دادند که قاچاقچیان بدون توجه به دستور مرزبانان و علایم هشدار دهنده اقدام به فرار در دریا کردند که پس از تعقیب و گریز طولانی از سوی مرزبانان قشم عرصه را تنگ دیده و در نهایت متوقف شدند.

فرمانده پایگاه دریابانی قشم توضیح داد: در اجرای این سلسله عملیات انتظامی ۴۹ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوییل قاچاق و ۲۵ راس احشام قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال از قاچاقچیان کشف و ضبط شد و هشت قاچاقچی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ متاجی با اشاره به اینکه با هوشیاری مرزبانان قشم این قاچاقچیان حرفه ای در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند، گفت: دریادلان پایگاه دریابانی قشم با قاطعیت و اشراف کامل بر مرزهای آبی این خطه از میهن اسلامی نظارت کامل دارند و مقابله با قاچاق دام زنده، قاچاق سوخت و برخورد با افراد سودجو را در دستور کار خود قرار داده‌‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.