کد مطلب: ۳۱۷۳۹۹

دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان مطرح کرد:

تولیدکنندگان مرغ به دنبال تهیه نهاده‌های دامی

تولیدکنندگان مرغ به دنبال تهیه نهاده‌های دامی

قیمت مرغ به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد خوراکی گوشتی افزایش یافت و با وجودی که حداکثر نرخ مصوب آن بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار ۸۱۷۵ تومان است در بازار با نرخ بالاتری عرضه می‌شود. تولیدکنندگان مرغ یکی از مهمترین دلایل افزایش نرخ این محصول را افزایش نرخ نهاده‌های دامی ناشی از افزایش نرخ ارز می‌دانند.

دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان معتقد است افزایش قیمت نهاده‌های دامی و اجاره‌بهای واحدهای تولیدی و در نهایت افزایش قیمت مرغ، تولیدکنندگان این محصول خوراکی را با مشکلات زیادی مواجه کرده و اگر حمایتی جدی از آن‌ها صورت نگیرد، آینده مطلوبی در انتظار تولیدکنندگان مرغ نخواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز،بهرام پاکزاد در این خصوص، اظهار کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان مرغ استان اصفهان در شرایط ناامن و نامطلوبی به سر می‌برند و آینده شغلی مبهمی پیش رو دارند.

وی با تاکید بر اینکه کمبود نهاده‌های دامی از بزرگ‌ترین مشکلات تولیدکنندگان است، افزود: نهاده‌های دامی از بندر وارد و در سراسر کشور توزیع می‌شود و اخیراً نیز با قیمت بسیار بالا به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این شرایط، تولید مقرون به صرفه نیست، تأکید کرد: علاوه بر افزایش قیمت نهاده‌ها، اجاره‌بهای واحدهای تولیدی افزایش زیادی داشته است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند واحدهای تولیدی یک‌به‌یک تعطیل شده و به سمت حذف تولید می‌رویم.

دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان درباره میزان افزایش قیمت نهاده‌های دامی، گفت: نهاده‌های دامی شامل سویا و ذرت، نسبت به موقعیت مشابه سال گذشته 100 درصدی افزایش قیمت داشته است.

پاکزاد افزود: سال گذشته قیمت هر کیلو سویا حدود 750 تومان بود که امسال به 1300 تومان رسیده است. هم‌چنین هر کیلو ذرت به نرخ 750 تومان به فروش می‌رسید که امسال به 1200 تومان افزایش یافته است.

وی با تأکید بر کمبود نقدینگی مرغداران، اظهار کرد: نهاده‌های دامی از بندر به سرتاسر کشور صادر می‌شود و اصفهان هیچ صادراتی در این زمینه ندارد، همچنین ذخیره‌ای اندک نهاده‌های دامی استان جوابگوی مصرف نیست و اصفهان قادر به صادرات نهاده‌ها نیست.

دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان تعداد واحدهای مرغ و گوشتی در استان اصفهان را 2 هزار واحد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر از این تعداد حدود 50 درصد فعال هستند و نیمی از این واحدها تعطیل شده و یا فاصله زیادی با تولید دارند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.