کد مطلب: ۲۹۷۶۵۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خبر داد

تولید حدود ۱.۵ میلیارد گل شاخه بریده در استان تهران

تولید حدود 1.5 میلیارد گل شاخه بریده در استان تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از تولید یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون گل شاخه بریده در سطح استان تهران خبر داد و افزود: باید در جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستانهای استان تهران در جهت افزایش اشتغال و درآمدزایی بهره بگیریم.

نعمت‌اله ترکی در تشریح روند تدوین سند توسعه شهرستان‌های استان تهران که مقرر شده است تدوین آنها تا پایان شهریورماه به اتمام برسد گفت: برای اولین بار است سند ششم توسعه را به صورت شهرستانی و برش کوچک‌تر تدوین می‌کنیم. مثلا برای سال ۱۴۰۰ نمای هریک از شهرستان‌ها کجاست؟ که تاپایان شهریور ماه آماده می‌شود. بی تردید با این برنامه، بودجه تعیین می‌شود و نظارت دقیق‌تر خواهد شد و سند شفاف ابلاغ شده را همه مردم مشاهده می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ترکی افزود: مثلا در شهرستان‌های شرق تهران حوزه گردشگری در سند جای گرفت تا ۳۰ نقطه مطالعه علمی شود و بخش خصوصی بر عهده بگیرد . تمامی حوزه‌ها همچون آسیب‌های اجتماعی، توسعه حمل و نقل، عمران و… با توجه به ظرفیت‌های هر شهرستان در این سندهای توسعه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در برخی از بخش‌ها ایران در جهان رتبه یک تا ده را دارد اما مشکلاتی بر سر راه توسعه وجود دارد که باید نسبت به حل آنها گام برداریم. دولت یازدهم و دوازدهم تمام توان خود را به کار گرفت و امروز این دولت ۳۵ درصد وابستگی خود به نفت را کاهش داده است. بودجه کل کشور ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی است که ۲۴۰ هزار میلیارد آن جاری و حقوق و مزایا است. حالا با ۶۰ هزار میلیارد تومان چطور باید مدیریت کرد؟ .

وی تاکید کرد: در اوایل انقلاب ۸۰ درصد مصرف کشور وارداتی بود و امروز بیش از ۹۵ درصد ایرانی است. در حالی که در اوج جنگ و تحریم‌ها بودیم اما حالا رتبه ۱۷ اقتصادی هستیم . برای آمریکا سنگین است که ایران به کشورهایی رفته و آن ها را آباد کرده اما آنها جنگ به پا کردند. در کشورهای اروپایی نفوذ کردند و موفق شدند و حالا وارد خاورمیانه شدند. کجا موفق هستند؟ عراق یا سوریه؟ در کل منطقه فقط ایران با قدرت ایستادگی کرد که این دستاورد بی نظیر است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سند توسعه کشور گفت: در سند توسعه روستایی، توسعه سالانه ۶۷ روستا در سطح استان را در نظر گرفته‌ایم. هر روستایی طرح تفصیلی دارد و در آن تمام کاربری‌ها تعریف شده است و مردم شهر و روستا باید بدانند کدام زمین مختص چه کاربری است. این کار در حوزه برنامه‌ریزی ما قرار گرفته و رسما به نهادهای نظارتی ابلاغ شده است. اگر زمین‌های روستایی را به غیر بفروشید پیشرفت و عمران و آبادانی نمی آورد.

وی افزود: در تولید و عرضه گل شاخه بریده استان تهران از ظرفیت‌های گسترده‌ای برخوردار است. تولید یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون گل شاخه بریده در استان تهران آن هم در شهرستان پاکدشت ظرفیت بی نظیری است اما وقتی وارد این شهر می شوید همه چیز هست الا یک شاخه گل لذا باید از ظرفیت‌های موجود بهره لازم را برد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.