کد مطلب: ۲۵۷۳۳۵

رئیس سابق انجمن قطعه‌سازان:

تولید خودرو ممکن است دچار مشکل شود

تولید خودرو ممکن است دچار مشکل شود

رئیس سابق انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: اگر روند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه‌سازان تسهیل و تسریع نشود در چند ماه آینده در تولید قطعه و در نتیجه خودرو دچار مشکل خواهیم شد.

رضا رضایی اظهار کرد: روند اداری تخصیص ارز به قطعه‌سازان در جریان است اما پرداخت آن به خوبی عملیاتی نمی‌شود و تخصیص ارز روان نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضایی با بیان اینکه تاکنون تعداد کمی از قطعه‌سازان موفق به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی شده‌اند، خاطرنشان کرد: اگرچه فعلا انبار قطعه‌سازان موجودی دارد و چندان روی تولید تاثیر نگذاشته است اما اگر مشکلات تامین ارز برطرف نشود در چند ماه آینده دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس سابق انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ادامه داد: در این شرایط امیدواریم دولت تمهیداتی اندیشیده و فرایند تخصیص ارز به قطعه‌سازان و دیگر واحدهای تولیدی را سرعت دهد.

وی تصریح کرد: اما اگر روند تخصیص ارز به قطعه‌سازان و همچنین خودروسازان طبق روال فعلی، همچنان کند پیش برود این شرکت‌ها در چند ماه آینده دچار مشکل خواهند شد.

بنابرگزارش، پیش از این نیز رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی اظهار کرده بود: بخش خصوصی همواره درخواست تک ‌نرخی کردن ارز با قیمت بازار را داشت، اما اتفاقی که هم‌اکنون افتاده این است که قیمت تعیین شده برای ارز تک نرخی، پایین‌تر از نرخ بازار است و به همین دلیل فشار برای دریافت آن از سوی تمام واردکنندگان زیاد شده و دولت از پس این همه تقاضا بر نمی‌آید.

محمدرضا نجفی‌منش پیشنهاد کرده بود که در این شرایط راهکار ما این است که دولت ارز حاصل از صادرات نفت و پتروشیمی را به همان قیمت ۴۲۰۰ تومان تنها به کالاهای اساسی و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی اختصاص دهد و بقیه کالاها با نرخ ارز توافقی بازار وارد شوند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.