کد مطلب: ۲۱۴۶۷۱

تولید سالیانه ۴۲۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در یزد

تولید سالیانه 426 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در یزد

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی جامع برای کسب بازارهای جهانی، گفت: سالیانه 426 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان یزد تولید می‌شود.

«علی جهازی» با اشاره به این‌که درحال حاضر وضعیت سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان بالغ بر یک‌هزار و 420 هکتار با تولیدی حدود 426 هزار تن محصول در سال است، اظهار کرد: حداقل درآمد سالانه این سطح زیر کشت معادل 426 میلیارد تومان برای استان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: از این میزان تولید، سالیانه بیش از 264 هزار تن محصول به سایر استان‌ها و یکصد و 40 هزار تن به بازارهای هدف خارج از استان صادر می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد، با بیان این‌که محصولات کشاورزی بویژه گلخانه‌ای به دلیل فسادپذیری سریع باید تحت شرایطی خاص تولید، بسته‌بندی و به بازارهای هدف عرضه گردد، گفت: برای کسب بازارهای جهانی باید براساس یک طرح و برنامه جامع اقدام نمود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: میزان موفقیت در صادرات و کسب بازارهای خارج از کشور بستگی به رعایت مواردی خاص از جمله تولید، برداشت، حمل‌ونقل، سورت و بسته بندی محصول طبق اصول استانداردهای پذیرفته شده جهانی دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.