کد مطلب: ۳۵۷۴۲۳

تولید خاویار در کویر ایران

تولید خاویار در کویر ایران

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: این استان کویری به مرحله استحصال خاویار نیز رسیده به طوری که اولین استحصال خاویار سال گذشته توسط بخش خصوصی انجام شده است.

تولید ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی کشورمان با هدف تولید گوشت و خاویار از پیشینه بلندی برخوردار نیست ولی استان یزد را می‌توان به عنوان پیشگام این بخش در کشور دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی زارع، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: این استان کویری به مرحله استحصال خاویار نیز رسیده به طوری که اولین استحصال خاویار سال گذشته توسط بخش خصوصی به میزان 2.4 کیلوگرم از یک ماهی به ارزش 12 میلیون تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه دریای خزر زیستگاه اصلی ماهیان خاویاری است، تصریح کرد: آب‌های لب شور شهرستان بافق در استان یزد با توجه به میزان شوری مشابه با دریای خزر، فرصتی خدادادی برای این استان جهت پرورش ماهیان خاویاری به شمار می‌رود هر چند که تصور پرورش ماهی کویر مرکزی ایران تا یک دهه قبل دور از ذهن به نظر می‌رسد.

زارع در همین رابطه با اذعان به اینکه در سال گذشته 12 تن و امسال 44 تن گوشت ماهی خاویاری در استان تولید شده است، اظهار داشت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که استان کویری یزد به مرحله استحصال خاویار نیز رسیده به طوری که اولین استحصال خاویار سال گذشته توسط بخش خصوصی به میزان 2.4 کیلوگرم از یک ماهی به ارزش 12 میلیون تومان انجام شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.