کد مطلب: ۳۳۰۷۴۷

تولید لباس کودک با برند ایرانی قیمت‌های موجود در بازار را کاهش می‌دهد

تولید لباس کودک با برند ایرانی قیمت‌های موجود در بازار را کاهش می‌دهد

یک طراح لباس کودک و نوجوان با اشاره به گرانی پوشاک بچگانه در بازار داخلی کشور، گفت: علت اصلی قیمت گران البسه کودکان در بازار وجود برند‌های خارجی است، اگر طراحان لباس کودک با برند ایرانی تولید کنند، قیمت‌ها شکسته می‌شود.

بنفشه محمودی طراح لباس کودک و نوجوان ، گفت: باید قبول کنیم که در حوزه تخصصی لباس کودک خیلی قوی کار نکرده‌ایم و اکثر برندهای موجود دربازار مصرف، کپی‌کاری از طرح‌های خارجی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: اگر در بازار گشتی بزنید با انبوهی از لباس‌های کودک و نوجوان مواجه می‌شوید که بابرند‌های خارجی و با قیمت گران به فروش می‌رسد، درواقع هیچ یک از طرح‌های لباس کودک و نوجوان عرضه شده در بازار مصرف برگرفته از المان‌های ایرانی و اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: بسیاری از طراحان هنوز نتوانسته‌اند به طور تخصصی وارد عرصه طراحی لباس کودک شوند تا لباس‌هایی را تولید کنند که برگرفته از المان‌های اصیل ایرانی باشند و این یک ضعف محسوب می‌شود. جا دارد ‌جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک نگاه طراحان و تولید‌کنندگان را به این امر مهم معطوف کند که در حوزه لباس کودک به صورت تخصصی کارکنند.

وی بابیان اینکه نگاه تخصصی به حوزه پوشاک بخصوص لباس کودک باید از دانشگاه آغاز شود، اظهارداشت: دانشگاه، می‌تواند در زمینه طراحی لباس کودک به صورت علمی وارد عمل شود و نگاه‌ها را به این حوزه از هنری بودن به تخصصی و تجاری شدن تغییر دهد. در دانشگاه، لباس کودک را باید زیر مجموعه طراحی لباس قرار داد و شاخه‌ای از رشته تخصصی لباس کودک را ایجاد کرد تاتحولی در پوشاک بچه گانه رخ دهد.

این طراح لباس کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: باید از دست‌اندرکاران و برگزار‌کنندگان دومین جشنواره لباس کودک تقدیر و تشکر کنم که جشنواره‌ای ویژه در حوزه تخصصی لباس کودک برگزار می‌شود و امید است که همپای کشورهای خارجی، به سمت بازارهای هدف پیش برویم.

محمودی اظهار داشت: جشنواره طراحی لباس کودک، باید طراحان و تولید‌کنندگان داخلی را به سمت افزایش تولید پوشاک کودکان و نوجوانان با برندهای اصیل ایرانی سوق دهد تا مردم تغییر ذائقه دهند و به جای لباس خارجی به قیمت گران، لباس ملی کودک و نوجوان به سبک زندگی ایرانی را خریداری کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.