خبر مهم:

کد مطلب: ۱۱۷۸۸۰

تولید گندم می تواند با شرایط فعلی دو برابر شود

تولید گندم می تواند با شرایط فعلی دو برابر شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با شرایط فعلی می‌توانیم تولید گندم در کشور را به دو برابر افزایش دهیم که این امر با تکیه بر دانش و تکنولوژ‌های روز دنیا بدون افزایش سطح زیر کشت و مصرف آب محقق می‌شود.  محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جشن شکرگزاری برداشت محصول در سالن اجلاس سران اظهار کرد:

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با شرایط فعلی می‌توانیم تولید گندم در کشور را به دو برابر افزایش دهیم که این امر با تکیه بر دانش و تکنولوژ‌های روز دنیا بدون افزایش سطح زیر کشت و مصرف آب محقق می‌شود.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جشن شکرگزاری برداشت محصول در سالن اجلاس سران اظهار کرد: افزایش تولید محصولات کشاورزی حاصل عنایت خداوندف تلاش کشاورزان و حمایت همه جانبه دولت است.

وی افزود: اساس برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره‌وری از منابع، موجود است و به دنبال توسعه سطح زیر کشت هستیم و رشد تولیدات کشاورزی در کشور بر مبنای بهره‌وری افزایش می‌یابد.

حجتی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در سال 92، 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید گندم اختصاص یافت اما در سالجاری با افزایش تولید و بالا رفتن نرخ خرید تضمینی گندم 14 هزار و 700 میلیارد تومان به کشاورزان اختصاص یافت و از طرف دیگر با موضوع برخورد با آفات و بیماریها مواجه بودیم.

وی گفت: وضعیت اکنون به گونه‌ای است که با حفظ شرایط فعلی می‌توانیم تولید گندم را به دو برابر افزایش دهیم که این امر در کنار تکیه بر دانش و تکنولوژی‌های روز محقق می‌‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی معتقدند که ایران کشوری خشک است اما این امر بهانه است و نباید باعث تنبلی و بی‌کفایتی شود چرا که ما در ایران وسعت و تنوع اقلیم داریم.

به گزارش تسنیم،حجتی افزود: ترویج کم‌آبی در کشور موجب بی‌توجهی به ظرفیتهای کشور می‌شود در حالی که کشور هلند با مساحت و میزان آبی مشابه استانهای گیلان، مازندران و بخش پرآب گلستان سالانه 82 میلیارد یورو از صادرات محصولات کشاورزی درآمد کسب می‌کند.

وی اظهار داشت: ایران در تولید محصولات باغی مزیت‌های زیادی در جهان دارد و می‌توان در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن در این خصوص داشته باشیم اما برای این کار باید از زیرساخت‌های موجود که همان آب و خاک است به درستی استفاده کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.