خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۵۰۳۶

تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن محصولات شیلاتی در سال جاری

تولید یک میلیون و 200 هزارتن محصولات شیلاتی در سال جاری

صالحی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که مجموع تولید محصولات شیلاتی از طریق صید و آبزی پروری به یک میلیون و 200 هزار تن برسد.

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات، از رشد صددرصدی تولید آبزیان پرورشی در یک دهه گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و 150 هزارتن محصولات شیلاتی در کشور تولید شد که حدود 700 هزارتن از این میزان مربوط به صید و مابقی آبزی پروری بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته وی، امسال برنامه تولید یک میلیون و 200 هزارتن محصولات شیلاتی از طریق صید و آبزی پروری در دستور کار است.

صالحی ادامه داد: امسال بخشی از افزایش تولید از طریق صید در آب‌های فراساحل و رشد آبزی‌پروری در قزل‌آلا، ماهیان خاویاری، میگو و پرورش ماهیان دریایی حاصل خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته بیش از 32 هزارتن میگو در کشور تولید شد، افزود: پیش‎بینی می‌شود که امسال این میزان به بیش از 35 هزارتن برسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 170 هزارتن قزل‌آلا در کشور تولید شد، بیان کرد: امسال تولید قزل‌آلا با رشدی کمتر از 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه خواهد بود چرا که شرایط آب‌شیرین در کشور خاص است و به مرور در حال سوق پیداکردن به سمت استفاده از آب‌های غیرمتعارف هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در پرورش قزل‌آلا رتبه اول در آب شیرین و چهارم در آب شیرین و شور در دنیا را دارا هستیم،گفت: در زمینه صید در اقیانوس هند از جایگاه مناسبی برخوداریم به طوریکه در بین 35 کشور ساحلی و غیرساحلی مقام دوم از نظر تعداد شناورها را دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه جایگاه اول در صید تن ماهیان در اقیانوس هند به ایران تعلق دارد، بیان کرد: از نظر میزان صید، جمهوری اسلامی ایران در میان 7 کشور حوزه دریای عمان و خلیج فارس از جایگاه ویژه‌ای برخودار است.

صالحی درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات شیلاتی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال 125 هزارتن محصولات شیلاتی با ارزش بالغ بر 507 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که انتظار می رود تا پایان سال ارزش صادرات به حداقل 550 میلیون دلار برسد.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.