کد مطلب: ۱۶۸۳۴۹

معاون وزیر صنعت:

۹۰۰ هزار خودرو طی هفت ماه گذشته در کشور تولید شده است

900 هزار خودرو طی هفت ماه گذشته در کشور تولید شده است

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحقق 94 درصدی تولید خودرو طی هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: حدود 900 هزار دستگاه خودرو تا امروز در کشور تولید شده است.

محسن صالحی‌نیا در دیدار از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها افزود: کالاهای صنعتی در هفت ماهه گذشته رشدهای به نسبت مناسبی داشته‌اند و در این زمینه تایر اتومبیل از رشد 9 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد:‌ فولاد خام،‌ لوازم خانگی و اقلامی مثل نخ، نئوپان، ام‌دی‌اف و کاغذ رشد تولید داشتند و نشان‌دهنده پوشش نیاز داخلی است اما برای افزایش تولید باید افزایش صادرات مد نظر قرار گیرد.

صالحی‌نیا گفت: الیاف اکریلیک با کاهش مواجه بود و این در حالی‌ست که تولید برخی اقلام ساختمانی به دلیل رکود صنعت ساختمان با کاهش مواجه شد.

وی افزود: تولید صنایع پایین‌دستی پتروشیمی نیز به دلیل مصرف بالای مواد اولیه توسط صنایع بالادستی افزایش خوبی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچکدام از رشدها به مفهوم نبود واحدهای تولیدی مشکل‌دار نیست، تصریح کرد: واحد تولیدی ممکن است به دلایل مختلف از جمله نیاز به بازسازی و نوسازی و نبود بازار و مشکلات فضای کسب‌وکار دچار مشکل شود و معتقدیم باید فضا را برای فعالیت عمده واحدها فراهم کنیم.

صالحی‌نیا با اشاره به لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت افزود: با رصد به موقع واحدهای تولیدی باید با کمک دستگاه‌های مرتبط مشکلات را رفع کنیم و کارگروه رفع موانع تولیدی نیز به طور منظم و پیگیرانه در سطح استان‌ها و ستاد وزارتخانه تشکیل می‌شود.

به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون حدود 1700 جلسه استانی و ستادی تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید برگزار شده و 51 درصد مصوبات عملیاتی شده و 49 درصد نیز در دست انجام است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور اردیبهشت سال 1394 اعلام کرد: با تصویب هیات وزیران وبه منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» در همه استان‌های کشور تشکیل می‌شود.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از پنجم تا 12 آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.