کد مطلب: ۳۸۴۶۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

«توکن پیمان» رمز ارز ملی نیست / عرضه اولیه از ابتدای تیر ماه تا شهریور ماه

«توکن پیمان» رمز ارز ملی نیست / عرضه اولیه از ابتدای تیر ماه تا شهریور ماه

توکن پیمان قرار بود از ابتدای تیر ماه امسال برای مشتریان بانک‌ها عرضه شود و برخی از آن با عنوان رمز ارز ملی نام برده‌اند، اما مدیر توسعه کسب‌وکار کنسرسیوم ققنوس در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: توکن پیمان رمز ارز ملی نیست بلکه با مشارکت چند بانک تشکیل شده است و رمز ارز ملی را بانک مرکزی باید منتشر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، توکن دارایی قابل تجارتی است که بر پایه بلاک چین ایجاد می‌شود، یکی از از این بلاک چین‌ها که با مشارکت چهار بانک ایجاد شده، توکن پیمان است.

توکن دارایی پیمان بر بستر ققنوس که حاصل همکاری بلاک‌چینی بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد است، با پشتوانه طلا به میزان سی (۳۰) سوت و عیار ۲۴ (حداقل استاندارد ۹۹۵) است که نقدشوندگی آن از سوی همه میزبان‌ها، طبق شرایط سپیدنامه تضمین می‌شود و برای تسهیل معاملات سایر توکن‌ها، اعم از توکن گواهی یا توکن دارایی در شبکه به کار می‌رود؛ این دارایی به عنوان تنها گزینه وصول کارمزد تراکنش‌های درون‌شبکه شناخته می‌شود.

همچنین شرکت‌های داده‌ورزی سداد وابسته به بانک ملی، فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا وابسته به بانک ملت، فناپ وابسته به بانک پاسارگاد، داده‌پردازی پارسیان وابسته به بانک پارسیان، شرکت‌های تک‌وستا و شرکت ققنوس میزبان‌های شبکه ققنوس به حساب می‌آیند.

محمد طهرانی، مدیر توسعه کسب‌وکار کنسرسیوم ققنوس درخصوص این توکن گفت: این توکن در مرحله اولیه در چهار بانک موسس ملت، ملی، پارسیان و پاسارگاد که در شبکه ققنوس هستند اجرایی می‌شود، ولی در مراحل بعدی دیگر بانک‌ها نیز به شبکه اضافه می‌شوند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که شبکه ققنوس در حال مذاکره با بانک‌ها است تا همه بانک‌ها به این شبکه متصل شوند گفت: هیچ گزینشی در انتخاب بانک‌ها نبوده است و شبکه ققنوس را این چهار بانک ایجاد کرده‌اند. هر بانکی که تمایل داشته باشد می‌تواند وارد شبکه شود و هیچ انحصاری در کار نیست.

طهرانی درباره عرضه اولیه این توکن عنوان کرد: تامین طلای این شبکه در مرحله نهایی است و در بازه زمانی ابتدای تیر ماه تا ابتدای شهریور ماه عرضه اولیه انجام می‌شود.

وی در خصوص علت به تعویق افتادن عرضه آن به اظهارات ولی‌الله فاطمی مدیرعامل ققنوس اشاره کرد.

ولی الله فاطمی دو روز پیش در این خصوص به ایبنا گفت: تاخیر در عدم عرضه اولیه توکن پیمان که قرار بود از ابتدای تیر ماه انجام شود به دلیل چالش‌ها و پیچیده بودن فرآیند خرید طلا از خارج از کشور و واردات آن به داخل به دلیل این که طلا اولین کالایی بوده که برای ایران تحریم شده بوده و از طرف دیگر موضوعات گمرکی و رویت نمایندگان زمانبر است اما در نهایت در روزهای آینده توکن پیمان عرضه می‌شود.

برخی از رسانه‌ها از این ارز به نام ارز ملی نام بردند، اما طهرانی گفت: این ارز در قالب توکن پیمان است و نه رمز ارز پیمان. برخی نیز از آن به نام رمز ارز ملی نام برده‌اند که اشتباه است. رمز ارز ملی را بانک مرکزی باید منتشر کند.

وی درباره زمان آغاز عرضه عمومی گفت: پس از این که فرایند سپرده‌گذاری طلاهایی که بانک‌ها آورده‌اند انجام شود، عرضه خصوصی به مشتریان بانک‌ها را آغاز می‌کنیم.

طهرانی مقدار سپرده‌گذاری طلا را برای هر بانک 30 کیلو گرم طلا اعلام کرد و گفت: برخی از بانک‌ها بیشتر از این میزان حداقلی طلا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

شرکت‌های داده‌ورزی سداد وابسته به بانک ملی، فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا وابسته به بانک ملت، فناپ وابسته به بانک پاسارگاد، داده‌پردازی پارسیان وابسته به بانک پارسیان، شرکت‌های تک‌وستا و شرکت ققنوس میزبان‌های شبکه ققنوس به حساب می‌آیند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اصلا معلوم نیست چی هست این؟؟؟؟؟
    کاملا مزخرفه!
    تا وقتی هم ماهیتش مشخص نشه کسی نمیره سرمایه گذاری بکنه…
    باز بیت کوین معلومه چطوری به وجود میاد و اعتبارش از کجاس.