کد مطلب: ۳۸۴۵۵۵

گزارش وضعیت سپرده‌ها و تسهیلات بانک‌ها منتشر شد

رشد بیش از ۲۵ درصدی سپرده‌های بانکی در سال ۹۷

رشد بیش از 25 درصدی سپرده‌های بانکی در سال 97

سپرده‌های بانکی در اسفند ماه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل 420 هزار میلیارد تومان معادل بیش از 25 درصد رشد داشته؛ تسهیلات نیز در این مقایسه رشد حدود 20 درصدی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سپرده‌های بانکی در سال 97 نسبت به سال 96 رشد داشته است، به نحوی که مانده کل سپرده‌ها در پایان سال گذشته معادل دو هزار و 67 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به پایان سال 96 بیش از 420 هزار میلیارد تومان یعنی حدود 25.6 درصد افزایش یافته است.

استان تهران بیشترین سپرده‌ها را نسبت به دیگر استان‌ها در اختیار دارد، معادل هزار و 131 هزار میلیارد تومان در پایان اسفند ماه سال گذشته در بانک‌های این استان قرار دارد.

در مقابل استان تهران، کمترین سپرده‌ها مبلغ 5.5 هزار میلیارد تومان در پایان سال 97 در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی، در بخش تسهیلات نیز، تسهیلات در پایان ماه سال 97 نسبت به پایان سال 96 رشد 19.9 درصدی داشته است.

مانده کل تسهیلات در اسفند سال قبل معادل هزار و 509 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به اسفند سال 96 معادل 250 هزار میلیارد تومان بیشتر است.

تسهیلات در بخش استانی نیز همانند سپرده‌ها عمل کرده است، یعنی استان تهران با 975 هزار میلیارد تومان و استان کهگیلویه و بویر احمد با 5.1 هزار میلیارد تومان به ترتیب بیشترین و کمترین مبلغ تسهیلات را نسبت به دیگر استان‌ها در اسفند ماه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

مرکزی 2

جزئیات سپرده‌ها و تسهیلات بانکی در پایان سال 97.

شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی 81.3 درصد است که نسبت به پایان سال 96، به میزان 4.1 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران 94.9 درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد 105.6 درصد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.