خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۲۷۲۶

هک شدن سامانه گذرنامه فرودگاه تکذیب شد

هک شدن سامانه گذرنامه فرودگاه تکذیب شد

سامانه گذرنامه فرودگاه امام خمینی شب گذشته به مدت تقریبی ۲ ساعت از دسترس خارج شد. در پی این اتفاق مدیرکل روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) هک سامانه گذرنامه این فرودگاه را تکذیب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ­رئیس اداره کنترل مرز هوائی فرودگاه امام خمینی (ره) از برطرف شدن نقص سامانه گذرنامه فرودگاه امام خمینی خبر داد.

بر اساس گزارش صداوسیما ، حیدری سیرت درباره احتمال هک سامانه گذرنامه این فرودگاه در شب گذشته اظهار کرد: از ساعت ۰۰:۳۰ تا ۲:۴۵ بامداد امروز، نقص سخت‌افزاری سرور آفلاین گذرنامه فرودگاه امام خمینی موجب توقف پذیرش گردید.

وی افزود: با توجه به مکانیزم آن سامانه که در صورت بروز ایراد در این سرور، روند پذیرش مسافر تا رفع ایراد با اختلال مواجه می‌شود، به همین دلیل تیمی از ستاد گذرنامه نیروی انتظامی برای رفع ایراد به محل فرودگاه امام خمینی اعزام شد.

رئیس اداره کنترل مرز هوایی فرودگاه امام خمینی افزود: ایراد در ساعت ۲:۴۵ بامداد رفع شد و روند پذیرش مسافر به حالت عادی بازگشت.

همچنین تسنیم به نقل از مدیرکل روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هک سامانه گذرنامه این فرودگاه را تکذیب کرد.

جواد صالحی‌آرتیمانی گفت: سرور آفلاین دچار نقص فنی شده بود که تعویض قطعه آن مقداری زمان‌بر شد.

وی ادامه داد: روال کار به این‌گونه است که سرور آنلاین برای انجام امور گذرنامه، یک سری اطلاعات را برای سرور آفلاین ارسال می‌کند. چنانچه سرور آفلاین جواب مناسب را دریافت نکند -فعالیت آن- متوقف می‌شود.

او افزود: برای رفع این نقص و تعویض قطعه مقداری زمانبر شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.