کد مطلب: ۵۰۷۰۴۴

وزیر راه وشهرسازی:

آزادراه حرم تا حرم با کمک بازار سرمایه تکمیل می‌شود

آزادراه حرم تا حرم با کمک بازار سرمایه تکمیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار در کشور از بازار سرمایه اعتبار لازم برای پیش‌برد ساخت آزادراه حرم تا حرم انجام شد و این بزرگراه تاثیر ژرفی بر امنیت و کیفیت حمل‌ونقل کشور دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای حمل‌ونقل و مسکن استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری گفت: موضوعی که در این شرایط اهمیت دارد این است که به کوری چشم دشمنان و با وجود تمام مزاحمت‌ها و موانع استکبار بر سر راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، چرخ سازندگی و توسعه کاملا فعال و در حرکت است.

وی با اشاره به اینکه در وزارت راه و شهرسازی سه محور اساسی در دستور کار قرار دارد افزود: توسعه زمین و مسکن و شهرسازی، محرومیت‌زدایی و توازن خدمات و تسریع در انجام پروژه‌هایی که در توسعه کشور تاثیر دارد محورهای مورد نظر است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط سختی که بودجه‌ دولت کاهش یافته و تورم‌ و افزایش قیمت‌ها توان کاری دولت را کاهش داده است، سعی شد با جذب اعتبار از منابع دیگر پیشرفت پروژه‌ها متوقف نشود.

اسلامی افزود: با ایجاد فرصت، تامین مالی از بازار سرمایه انجام شد و برای پیش‌برد پروژه‌های مربوط به راه‌ها و بزرگراه‌ها، از منابع غیردولتی بودجه تامین شد.

اسلامی گفت: با تلاش وسیع وزارت راه و شهرسازی، لایحه بودجه تعریف شد و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه شد تا تداوم پروژه‌های راه و شهرسازی کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در ۲ سال اخیر تحرکات خوبی در پیشرفت پروژه‌ها اتفاق افتاد که به وضوح قابل رویت است.

اسلامی گفت: مصوب شد ۲۷ کیلومتر باقی مانده از محور فیروزکوه سمنان با تعیین پیمانکار تا حداکثر ۳۰ ماه بعد از عقد قرارداد کامل شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در خصوص تامین زمین برای اقدام ملی مسکن، اختیار به استاندار سمنان واگذار می‌شود و از هر طریق ممکن این زمین‌ها تامین شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بهترین راه برای خانه‌دار کردن مردم واگذاری پلاک و زمین به مردم است که ساخت خانه به عهده خودشان باشد.

اسلامی ادامه داد: با هماهنگی دهیاری‌ها، خانه‌های غیرمقاوم روستاها شناسایی و برای دریافت تسهیلات اقدام شود که در روستاها خانه‌های غیرمقاوم وجود نداشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکید بر این است که هیچ جاده‌ای نباید با یک لایه آسفالت افتتاح شود و در خصوص کیفیت روکش آسفالت جاده‌ها دقت کافی شود.

وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از طرح‌های زیرساختی در حوزه راه، بافت فرسوده، مسکن و سایر موارد مرتبط با این وزارتخانه ۲ روزه به استان سمنان سفر کرده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این یعنی چی؟