کد مطلب: ۲۷۱۸۶۳

تکمیل‌ بخش دیگری از کریدور ترانزیتی شمال-‌جنوب

تکمیل‌ بخش دیگری از کریدور ترانزیتی شمال-‌جنوب

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل بزرگراه شیراز-فسا-داراب-گهکم را موجب تکمیل بخش دیگری از کریدور ترانزیتی شمال-جنوب کشور دانست و گفت: این بزرگراه ارتباطات جاده‌ای استان فارس با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را افزایش می‌دهد.

خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی استان فارس‌ و همچنین بزرگراه شیراز-فسا-‌داراب-‌گهکم بیان کرد: این محور بزرگراهی موجب ارتباط استان فارس با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و از این نظر یکی از محورهای شریانی و پرتردد کشور محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر راه و شهرسازی طول این پروژه را 350 کیلومتر اعلام کرد و افزود:‌ 280 کیلومتر این محور در استان فارس قرار دارد که از این میزان 150 کیلومتر آن تکمیل شده است، 60 کیلومتر در دست اجرا است و عملیات اجرایی 70 کیلومتر نیز آغاز نشده است.

خادمی با تاکید بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی این محور در محدوده شهرستان داراب اضافه کرد:‌ این بزرگراه موجب تکمیل‌ بخش دیگری از کریدور شمال- جنوب کشور می‌شود و از نظر ارتباط شهرستان داراب با مرکز استان و توسعه صنعت کشاورزی و دامداری در این شهرستان ضروری است تا عملیات اجرایی این محدوده نیز هرچه سریع‌تر آغاز شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی پیشرفت فیزیکی این بزرگراه را 59 درصد اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت این محور به منظور تکمیل بزرگراه در سال جاری مبلغ 190 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور سهم استان فارس از شبکه راه اصلی و بزرگراه‌ی کشور را 17 درصد دانست و افزود: طول راه‌اصلی و بزرگراه‌های کشور 42 هزار و 164 کیلومتر است که بیش از 3 هزار کیلومتر آن در استان فارس واقع شده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.