کد مطلب: ۲۷۰۹۵۴

بدری:

تیمی اقتصادی باید بگوید که مردم با سرمایه‌های خود چه‌کار کنند

تیمی اقتصادی باید بگوید که مردم با سرمایه‌های خود چه‌کار کنند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سکوت کامل خبری باعث شده مردم و فعالان اقتصادی نقشه راه را ندانند و این سکوت باعث می‌شود که اقدامات موثری در راستای رسیدن به هدف انجام نشود.

صدیف بدری در اخطاری با استناد به اصل ۴۳ بند ۱، ۵ و ۹ قانون اساسی در پایان جلسه علنی امروز، بیان کرد: بند ۹ قانون اساسی بر روی افزایش تولیدات کشاورزی، دامی که نیازهای عمومی را تامین می‌کند و کشور را به خودکفایی می‌رساند و از وابستگی می‌رهاند تاکید دارد اما متاسفانه دولت محترم خرید تضمینی گندم را به قیمت سال ۹۶ اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم اردبیل در مجلس در ادامه بیان کرد: دولت متاسفانه نمی‌داند که هزینه‌های تولید گندم و محصولات کشاورزی بسیار بالا رفته است و به بهانه کمبود اعتبار حتی حاضر نشده به اندازه نرخ تورم نیز قیمت خرید گندم را بالا ببرد. آقای روحانی چرا کمبودهای دولت را از جیب کشاورزان تامین می‌کنید؟ مگر گناه کشاورزان زحمت‌کش چیست؟ دولت که از حقوق شهروندی دم می‌زند و کتاب مربوطه را رونمایی می‌کند پاسخ دهد که در کجای قانون اساسی شرع و عرف به شما اجازه می‌دهد که در حق کشاورزان ظلم کنید

بدری افزود: طبیعی است که با وضعیت تولید در حوزه گندم و سایر محصولات کشاورزی هیچگاه به خودکفایی نخواهیم رسید و کشور همچنان وابسته واردات خواهد بود. بنده فکر می‌کنم دست‌هایی در کار است تا از این طریق واردات گندم به کشور صورت گیرد و به اهداف شوم خود برسند لذا ضروری است که مجلس نیز به این موضوع ورود پیدا کند و از حق قشر مظلوم کشاورز دفاع کند.

وی در اخطاری مبنی بر اصل ۳ قانون اساسی بندهای ۹ و ۱۲، بیان کرد: قانون اساسی به پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه در رفاه و اجرای عدالت و جلوگیری از تبعیض ناروا تاکید می‌کند. با چنین وضعیت اقتصادی که در کشور ایجاد شده است افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی به صورت ساعتی و روزانه است. متاسفانه دولت و حتی مجلس نیز هیچ اقدام موثری در جهت کنترل و مدیریت شرایط اقتصادی کشور انجام نداده است.

بدری تصریح کرد: سکوت کامل خبری باعث شده مردم و فعالان اقتصادی نقشه راه را ندانند و این سکوت باعث می‌شود که اقدامات موثری در راستای رسیدن به هدف انجام نشود و به صورت کلی راه به بیراهه برود و هر کس از زعم خود یک تصمیم بگیرد. لازم است یک تیم از افراد خبره از طرف دولت و مجلس تشکیل شده و این تیم در برنامه‌های متعدد رسانه ملی حضور داشته و برنامه‌ها و نقشه راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کنونی را تبیین کنند و مردم را از بلاتکلیفی نجات دهند.

وی در پایان گفت: امروز افرادی که پول در دست دارند و همچنین فعالان اقتصادی در حالت بلاتکلیفی قرار دارند و نمی‌دانند پول‌شان را باید به کجا ببرند. این تیم اقتصادی باید بگوید که مردم با سرمایه‌های خود چکار کنند و آیا دلار همان ۸۰۰۰ تومان و بیشتر خواهد بود یا قیمت خودروها چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد؟ این تیم باید این مسائل را روشنگری کند. من متاسفم که دولت و حتی مجلس بهت زده نظاره‌گر این وضعیت هستند. باید اقدام عاجل از سوی دولت و مجلس انجام شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.