خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۳۴۸۱

فرصت ثبت درخواست شناسه صندوق مکانیزه فروش تا ۳۰ دی ماه

فرصت ثبت درخواست شناسه صندوق مکانیزه فروش تا 30 دی ماه

سازمان امور مالیاتی در فراخوانی از مودیان مالیاتی که از صندوق مکانیزه فروش استفاده می‌کنند، خواست تا پایان دی ماه درخواست تخصیص شماره شناسه سامانه صندوق خود را ثبت کنند.

برابر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب هجدهم تیر ماه امسال در هیات وزیران، اشخاصی که مطابق ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده سازمان امور مالیاتی کشور برای نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش در سال‌های 1392، 1393 و 1394 فراخوان شده‌اند، همچنان به استفاده از سامانه یادشده ملزمند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این اشخاص مکلفند تا پایان دی ماه امسال مطابق ماده (4) آیین‌نامه اجرایی این قانون نسبت به ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه سامانه صندوق فروش در درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی اقدام کنند و از آغاز سال 1397 مشمول مقررات این آیین‌نامه خواهند بود.

آیین‌نامه دولت در زمینه چگونگی استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی تیر ماه امسال به تصویب هیات وزیران رسید؛ در این آیین‌نامه سامانه صندوق فروش شامل سامانه‌ای اعم از صندوق فروش یا رایانه یا نرم‌افزار کاربردی شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار است که امکان اتصال به سامانه سازمان امور مالیاتی را برای ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا و خدمات واحد کسب‌وکار داشته باشد.

دولت در این آیین‌نامه سازمان امور مالیاتی را مکلف کرده است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق به تدریج و براساس اولویت، اشخاص مشمول را تعیین و مراتب را حداکثر تا پایان شهریور ماه هر سال از طریق درج در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار و روزنامه رسمی کشور اعلام کند.

در سال‌های گذشته و بر اساس فراخوان اتاق اصناف 29 گروه مکلف به نصب صندوق‌های مکانیزه فروش شدند که آخرین گروه در سال 1393 اعلام شد و از سال 1394 مکلف به نصب این صندوق‌ها بودند در صورتی که اقدام نکنند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار نمی‌شوند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.