کد مطلب: ۳۴۹۲۶۹

موگرینی:

ثبت ساز و کار ویژه مالی با ایران موجب حفظ برجام می‎‌شود

ثبت ساز و کار ویژه مالی با ایران موجب حفظ برجام می‎‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ثبت ساز و کار مالی سبب ایجاد اپراتورهای اقتصادی با چارچوبی ضروری برای مراودات تجاری با ایران است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا بیانیه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه را درباره ایجاد کانال مالی اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران منتشر کرد.

مشروح بیانیه موگرینی به شرح زیر است: من امروز از ثبت شدن اینستکس INSTEX (ساز و کار حمایت از مبادلات تجاری) که ساز و کار ویژه ملی محسوب می‌شود، استقبال می‌کنم. این اقدام به همراه فرانسه و انگلیس به عنوان ذینفعان اولیه انجام شد.

برداشته شدن تحریم‌ها یکی از جنبه‌های ضروری برجام یا همان توافق هسته‌ای ایران محسوب می‌شود. ابزاری که امروز ارائه شد، سبب ایجاد اپراتورهای اقتصادی با چارچوبی ضروری به منظور انجام دادن مراودات تجاری مشروع با ایران می‌شود.

ما به همکاری با کشورهای عضو به منظور اجرایی کردن این ساز و کار در سریع ترین زمان ممکن بر اساس هماهنگی‌های نزدیک با همتایان ایرانی ادامه می‌دهیم. ما از تعهد آنها برای پیشبرد بیش از پیش اینستکس با کشورهای علاقه مند اروپایی و گشایش آن -در مراحل بعدی- به روی اپراتورهای اقتصادی از کشورهای ثالث حمایت می کنیم.

اتحادیه اروپا همچنان به اجرای کامل و موثر همه ابعاد برجام مادامی که ایران به اجرای کامل همه تعهدات هسته‌ای خود ادامه می‌دهد - آنگونه که در خود توافق‌نامه آمده است-، ادامه خواهد داد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در سیزدهمین گزارش خود تایید کرده است که ایران به طور کامل به تعهدات خود بر اساس برجام متعهد است.

کار مشترک ما برای حفظ برجام از جمله با کشورهای عضو برجام و همچنین با شرکای بین المللی ادامه پیدا خواهد کرد.

موضوع احترام به توافق‌نامه‌های بین المللی و پیشبرد امنیت مشترک منطقه ای و بین المللی مطرح است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.