کد مطلب: ۸۰۵۲۵۷

یارانه کتاب برای دانشجویان و طلاب/ مبلغ یارانه چقدر است؟

یارانه کتاب برای دانشجویان و طلاب/ مبلغ یارانه چقدر است؟

نمایشگاه بین‌المللی کتاب از روز چهارشنبه 20 اردیبهشت برگزار می‌شود. دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی در این دوره از نمایشگاه یارانه کتاب دریافت می‌کنند. مبلغ این یارانه چقدر است و افراد چگونه می‌توانند آن را دریافت کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از روز چهارشنبه 20 اردیبهشت برگزار می‌شود. این نمایشگاه در مصلی امام خمینی برپا می‌شود و تا 30 اردیبهشت نیز ادامه دارد. اما چه کسانی در این دوره از نمایشگاه یارانه کتاب دریافت می‌کنند؟

نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور ناشران داخلی و خارجی کتاب برگزار می‌شود. قرار بود نمایشگاه کتاب امسال در شهر آفتاب برپا شود اما آنطور که اعضای شورای شهر و شهرداری تهران گفتند، امکانات اجرایی آن آماده نبود.

علاقمندان می‌توانند با حضور در مصلی امام خمینی برای تهیه کتاب‌های مورد نظر خود اقدام کنند. اما امسال چه کسانی یارانه کتاب دریافت می‌کنند؟ ثبت‌نام یارانه کتاب برای سازمان‌ها و نهادها از روز چهارشنبه، 6 اردیبهشت آغاز شد. بر این اساس متقاضیان می‌توانستند برای ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب به سامانه bon-org.tibf.ir مراجعه کنند.

یارانه کتاب روی کدملی افراد شارژ می‌شود و فقط در بخش مجازی نمایشگاه کتاب قابل استفاده است. ضمن اینکه اولویت با سازمان‌ها و نهادهایی بود که زودتر ثبت‌نام کنند.

یارانه کتاب برای دانشجویان و طلاب

اما به جز سازمان‌ها و نهادها، افراد دیگری هم می‌توانند یارانه کتاب دریافت کنند؟ محمد خلج، مدیر کمیته اداری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این مورد می‌گوید: «ستاد برگزاری این دوره از نمایشگاه به نمایندگی از معاونت امور وزارت فرهنگ و ارشاد، در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی، اقدام به توزیع یارانه کتاب ویژه بخش مجازی نمایشگاه کرده است.»

آنطور که مدیر کمیته اداری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت یارانه کتاب به اعضای هیات علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور تعلق می‌گیرد.

مبلغ یارانه کتاب چقدر است؟

سوال دیگر اینکه مبلغ یارانه کتاب چقدر است؟ افراد تا چه سقفی می‌توانند از این یارانه استفاده کنند؟ مدیر کمیته اداری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این مورد گفت: «سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب 600 هزار تومان است. از این مقدار 360 هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب است و 240 هزار تومان سهم معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است.

خلج درباره سقف یارانه کتاب اعضای هیئت علمی نیز توضیح داد: « سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۷۰۰ هزار تومان است. از این مقدار معادل ۳۵۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۳۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»

روش ثبت نام یارانه کتاب

خلج، مدیر کمیته اداری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباه نحوه ثبت‌نام برای دریافت یارانه کتاب نیز توضیحاتی ارائه داد.

او گفت: «اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور درصورتی که اطلاعات آنها از سوی مراکز ذی‌ربط به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند سه روز قبل از آغاز سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند.»

خلج ادامه داد: «متقاضیان پس از ثبت‌نام/ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.»

افرادی که از این یارانه یا همان بن کتاب استفاده می‌کنند، نیازی به واریز وجه ندارند. یارانه کتاب در زمان خرید محاسبه و کسر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.