کد مطلب: ۳۰۳۷۳۶

جانمایی بندر بزرگ ایران در سواحل مکران

جانمایی بندر بزرگ ایران در سواحل مکران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این‌که به دنبال سهم بیشتر از بازار حمل و نقل کانتینری منطقه هستیم از جانمایی یکی از بنادر بزرگ ایران در سواحل مکران خبر داد.

محمد راستاد با اشاره به برنامه سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش سهم حمل و نقل دریایی، اعمال هرچه بیشتر حاکمیت دریایی، ارتقای ایمنی دریانوردی و توجه به محیط زیست دریایی، اظهار کرد:‌ از بندر جاسک به عنوان ظرفیت جدید بنادر در سواحل مکران استفاده خواهد شد که مطالعات در این رابطه در حال انجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: از این رو یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران جانمایی می شود تا از ظرفیت‌های بندری به نحو مطلوب استفاده کنیم.در این رابطه باید دسترسی پسکرانه ای مناسبی برای جاسک در بخش جاده و ریل ایجاد شود.

وی در مورد افزایش سهم ریل در بنادر کشور خنیز گفت: در این حوزه اقدامات برجسته در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته و تعامل بسیار مطلوبی با راه آهن وجود دارد و در زمینه توسعه زیرساخت‌های ریلی در بنادر کشور قراردادی با مشاوران مطرح بین‌المللی منعقد شده است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، مرحله دوم طرح جامع بنادر بازرگانی نیز مدنظر قرار گرفته است که سهم قابل توجهی در توسعه زیرساخت‌های ریلی بنادر خواهد داشت. سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال سهم بیشتری از بازار حمل و نقل کانتینری در منطقه و بنادر کشور است.

منبع:‌ تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.