کد مطلب: ۵۶۳۷۰۱

جایزه ۱۰میلیون دلاری برای مقابله با هکرها

جایزه ۱۰میلیون دلاری برای مقابله با هکرها

وزارت خارجه آمریکا برای کمک به شناسایی یا تعیین موقعیت مکانی عاملان حملات سایبری به زیرساخت‌های آمریکا جایزه ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمریکا اعلام کرده برای ارائه هر گونه اطلاعاتی که به شناسایی عاملان حمله سایبری به زیرساخت‌های آن کشور منجر شود، تا ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد در قالب برنامه موسوم به «جایزه برای عدالت» این جایزه را برای ارائه هر گونه اطلاعاتی که به شناسایی یا تعیین موقعیت مکانی مشارکت‌کنندگان در «فعالیت‌های مخرب سایبری» علیه زیرساخت‌های کلیدی ایالات متحده منجر شود، اختصاص دهد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شده برنامه «جایزه برای عدالت» از زمان آغاز به کار خود در سال ۱۹۸۴ بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار را به بیش از ۱۰۰ نفر جایزه داده است.

این بیانیه در شرایطی صادر شده که مسئله حملات سایبری در آمریکا بعد از حملات باج‌افزاری گسترده به یک شرکت خط لوله نفتی و یک عرضه‌کننده عمده گوشت داغ شد.

رسانه‌های آمریکا ماه پیش گزارش دادند حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.

پیش از این نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی این حملات دانسته است.

ماه پیش وزارت دادگستری آمریکا هشدار داد حملات سایبری، شرکت‌های این کشور و مشتری‌هایشان را تهدید می‌کند و لازم است این شرکت‌ها امنیت سایبری خود را تقویت کنند.

«آنی نوبرگر»، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور سایبری در نامه‌ای خطاب به مدیران شرکت‌‌های خصوصی، مبارزه با حملات سایبری را جزو اولویت‌های دولت «جو بایدن»، رییس‌جمهور آمریکا دانسته اما گفته بخش خصوصی نیز از وظایف و مسئولیت‌های مهمی در این زمینه برخوردار است.

کاخ سفید در این نامه که به رویت روزنامه واشنگتن‌پست رسیده به شرکت‌ها چندین توصیه کرده و از جمله از آنها خواسته از داده‌هایشان فایل پشتیبان تهیه‌ کنند.

نوبرگر در این نامه نوشته است: «همه سازمان‌های باید بدانند که هیچ شرکتی فارغ از اندازه یا مقرش از حملات باج‌افزاری در امان نیست.»

حملات باج‌افزاری از ویروس‌هایی استفاده می‌کنند که اسناد موجود در یک دستگاه یا شبکه را رمزگردانی کرده و فعالیت آن را مختل می‌کنند. عاملان این نوع حملات سایبری سپس اقدام به باج‌خواهی در ازای ارائه داده‌ها می‌کنند.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.