خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۷۸۰۶

خبر مهم برای بازارها / آمریکا سفارتش در کی‌یف را بست

خبر مهم برای بازارها / آمریکا سفارتش در کی‌یف را بست

وزارت خارجه آمریکا از بستن سفارتش در کی‌یف اوکراین خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سایت النشره لبنان، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که روند تعطیل کردن سفارت واشنگتن در کی‌یف اوکراین را آغاز کرده است.

طبق این بیانیه، آمریکا یک تیم محدود را به شهر "لویو" در نزدیکی مرز با لهستان منتقل می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در این باره اظهار کرد: تصمیم تخلیه موقت سفارت‌مان در کی‌یف به دلیل افزایش چشمگیر روند آماده‌سازی نیروهای نظامی روسیه اتخاذ شده است.

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که سفارت این کشور در اوکراین از کی‌یف به لویو، بزرگترین شهر در غرب اوکراین منتقل خواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت که این تصمیم به دنبال «تسریع چشمگیر» روند تحولات و اعزام نظامیان روس به مرز با اوکراین اتخاذ شد. وی افزود که سفارت آمریکا در اوکراین همچنان با دولت این کشور در تماس خواهد بود اما اقدامات خود را به طور «موقت» از لویو انجام خواهد داد.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پیش از این برنامه‌ برخی از کشورهای غربی برای انتقال سفارت‌ها به خارج از کی‌یف را «اشتباهی بزرگ» توصیف کرده بود. زلنسکی در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفته بود: «این یک اشتباه بزرگ است، اما تصمیم آنهاست که برخی از سفارت ها را به غرب اوکراین منتقل کنند.»

چند روز پیش وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که خدمات کنسولی خود را در کی‌یف متوقف کرده و حضور خود را در غرب اوکراین برای رسیدگی به شرایط اضطراری در بحبوحه تهدید اقدام نظامی روسیه حفظ خواهد کرد.

در چند ماه گذشته، غرب و اوکراین روسیه را به تجمیع کردن قوای نظامی در نزدیکی مرز اوکراین به اتهام آمادگی برای دست زدن به "حمله" متهم کرده‌اند. مسکو این اتهامات را رد و بارها اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی‌کند. روسیه در عین حال نگرانی شدید خود را نسبت به فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهایش ابراز کرده و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند. مسکو همچنین گفته است که روسیه حق تحرک نیروهایش در چارچوب اراضی و مرزهای ملی خود را دارد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.