خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۴۰۸۶

جدیدترین قیمت خودروهای پروتون

جدیدترین قیمت خودروهای پروتون

پروتون از جمله خودروسازانی است که مدتی با ایران نیز در زمینه تولید خودرو همکاری داشت اما به دلایل مختلف این فعالیت ادامه پیدا نکرد، جدیدترین قیمت‌های این خودرو را می‌توانید مشاهده کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها بحث همکاری ایران با سایر کشورها از جمله روسیه، ترکیه و آذربایجان به شدت داغ است و هنوز اطلاعات دقیقی از امکان انجام این قضیه وجود ندارد.

در این میان کشور مالزی نیز که صاحب خودروسازی پروتون است مدتی با ایران همکاری داشت پروسه مونتاژ محصولات این برند برای مدتی در ایران انجام میشد. به دلایل مختلف، مونتاژ خودروهای این برند در ایران منتفی شد اما همچنان شاهد خودروهای پروتون از جمله مدل جن۲ و ایمپین به صورت کارکرده در خیابان‌ها هستیم.

سابقه فعالیت پروتون

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه شرکت پروتون داشته باشم باید گفت که این برند فعالیت خود را از سال ۱۹۸۳ در مالزی آغاز کرد. شرکت پروتون در سال ۱۹۸۴ نخستین محصول خود را با همکاری میتسوبیشی به تولید رساند و نام آن را ساگا گذاشت که در واقع نسل دوم و مدل توسعه یافته میراژ به شمار می‌آمد. این شرکت هم‌اکنون دو کارخانه تولیدی در مالزی دارد و خودروهای خود را در آسیای جنوب شرقی، آفریقای جنوبی، خاورمیانه، بریتانیا و چین عرضه می‌کند.

محصولات جدید

در حال حاضر محصولات مختلفی از این خودروساز در سگمنت‌های سدان، مینی‌ون، کراس‌اوور و هاچ‌بک تولید و عرضه می‌شود. گران‌ترین خودروی این شرکت سدان Perdana است که با قیمت ۱۰۳ هزار و ۹۲۷ رینگیت به فروش می‌رسد. بعد از این خودرو نیز کراس‌اوور X۷۰ با قیمت ۹۹ هزار و ۸۰۰ رینگیت قرار دارد.

به طور کلی می‌توان این ۲ خودرو را از جمله برترین محصولات فعلی این برند مالزیایی دانست. محصولات دیگری نظیر سدان‌های کامپکت Saga و Persona، هاچ‌بک Iriz، مینی‌ون Exora و سدان Preve نیز توسط پروتون تولید و عرضه می‌شوند که قیمت‌های پایین‌تری دارند.

gheymatproton1 1

منبع: گسترش‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.