کد مطلب: ۴۹۳۸۸۲

جدیدترین نکات دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

جدیدترین نکات دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

وقتی صحبت از طراحان داخلی می‌شود، به‌کارگیری ترندهای دکوراسیونی یکی از موارد مهمی می‌باشد که ذهن آنها را درگیر می‌کند. ترند طراحی دکوراسیون سال 2021 به آشپزخانه به عنوان قلب خانه نگاه می‌کند.

عصر امروز را عصر ارتباطات و تکنولوژی می‌نامند. عصری که نه تنها زندگی اجتماعی را دستخوش تغییرات کرده بلکه بر محیط خانه و دکوراسیون داخلی نیز تاثیر گذاشته است. خیلی دشوار نیست نسبت به این مسئله آگاه شویم. تنها کافی‌ست جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید. در این صورت است که به راحتی شیک‌ترین و مدرن‌ترین نوع دکوراسیون داخلی را مشاهده خواهید کرد.

این مسئله بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ دکوراسیون داخلی در طی سال‌های گذشته با تغییرات گسترده‌ای روبرو بوده است. در دهه گذشته تلفیقی از دیسکوهای شبانه دهه 70 میلادی با دکوراسیون مدرن و بسیار خاص دهه 80 ترکیب شد. ترکیبی که توانست با وجود المان‌های مختلف، تجهیزات متفاوت و رنگ‌بندی و طراحی‌های خلاقانه، به خوبی نیازهای مدرن زندگی امروز را برطرف کند.

هر چند در این میان نباید از تاثیر چیدمان بر طراحی داخلی بگذریم. چه بسا که در بسیاری از موارد، خصوصا در بازسازی منزل ، تنها با ایجاد تغییرات بسیار کوچک در چیدمان مبلمان، توانست تغییراتی بس بزرگ و تاثیرگذار را ایجاد کنند. با این حال آگاهی از جدیدترین نکات دکوراسیون داخلی 2021 برای داشتن فضایی متناسب با آخرین تغییرات دنیا الزامی است.

در ادامه این مقاله در نظر داریم توضیحاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

7tyre

زیباترین دکوراسیون داخلی 2021 کدام است؟

در این مسئله هیچ شکی نیست؛ افراد خوش‌سلیقه و خوش‌ذوق، همواره به دنبال راهی هستند تا نسبت به جدیدترین و ترندترین طراحی‌های دکوراسیون داخلی آگاه شوند. و همچنین از آنها در طراحی داخلی منزل خود استفاده نمایند. در واقع در تلاش‌اند تا از این طریق در یک محیط لوکس و لاکچری و زیبا زندگی کنند.

هر چند انتخاب طراحی‌های مختلف دکوراسیون منزل ، کاملا به سلیقه افراد مرتبط است. حتی می‌تواند با توجه به شرایط گوناگونی که افراد در آن قرار دارند دستخوش تغییرات گسترده شود. اما دکوراسیون داخلی همواره از یک اصول کلی برخوردار است. اصولی که پیاده‌سازی آن می‌تواند زیباترین طراحی دکوراسیون را به دست افراد بسپارد.

برای رسیدن به این خواسته باید مهم‌ترین و جدیدترین نکات موجود، در رابطه با هر بخش را بدانید. در ادامه با ما همراه باشید.

دکوراسیون پذیرایی منزل

پذیرایی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل شناخته می‌شود. افراد خانواده اکثریت زمان خود را در این فضا سپری می‌کنند. پس اگر قصد ایجاد هرگونه تغییر در منزل خود را دارید، باید این بخش را به عنوان اولین بخش انتخاب کنید.

تغییر رنگ دیوار، تغییر نحوه چیدمان مبلمان، اضافه کردن وسایل تزئینی که با سایر اجزای پذیرایی هارمونی زیبا به وجود می آورد. می‌تواند از جمله مواردی باشد که در دکوراسیون داخلی منزل تاثیرگذار است.

-مبلمان

برای اکثریت مردم، طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل ، با نحوه چیدمان مبلمان ارتباط مستقیمی دارد. اکثریت مبلمان را در راستای دیوار یا مقابل آنها قرار می‌دهند. یا چندین صندلی را در مقابل آن می‌گذارند. مسئله اینجاست که چیدمان مبلمان به برنامه‌ریزی دقیق و آگاهی از مهم‌ترین نکات دکوراسیون داخلی ارتباط دارد. که از جمله آنان می‌توان به نقطه کانونی، ایجاد زمینه مکالمه افراد و همچنین جریان حرکات افراد ارتباط دارد.

-فرش‌ها

بسیاری، محل مناسب قرارگیری فرش و قالیچه را به عنوان یکی از چالش‌های دکوراسیون داخلی می‌دانند. از همین رو باید نهایت ظرافت را در محل قرارگیری آنان به‌کار بگیرید. برای انتخاب محل مناسب نیز باید به فضایی که در پذیرایی در دسترس دارید، توجه کنید. براساس جدیدترین نکات طراحی داخلی 2021، فرش‌ها باید به گونه‌ای قرار داده شوند که مبلمان در اطراف آنان قرار گیرد.

-تابلوها

در طراحی داخلی 2021، نباید دیوارها خالی بمانند. در صورت خالی بودن دیوارها، نوعی نقص در طراحی را به میهمانان نشان می‌دهید. میتوانید برای پوشاندن دیوار به سراغ تابلوها بروید.

-نورپردازی

نورپردازی را می‌توان پیچیده‌ترین مسئله در دکوراسیون داخلی دانست. در جدیدترین مدل‌ها، نورپردازی محیط، اشیا و مخفی به‌کار گرفته می‌شود. البته با توجه به سطح گوناگونی در سرتاسر سالن پذیرایی قرار می‌گیرند. علاوه بر این در بعضی از این طرح‌ها جدا از نورپردازی طبیعی، از لوسترهای سقفی، لامپ و شمعدانی‌ها نیز استفاده می‌شود.

-رنگ‌آمیزی

یکی از مواردی که طراحان داخلی در حین بازسازی و طراحی دکوراسیون به آن اهمیت می‌دهند، انتخاب رنگ مناسب است. براساس جدیدترین نکات دکوراسیون داخلی 2021، بهره‌گیری از کنتراست رنگ‌های خنثی خصوصا در فضای پذیرایی منزل ، بسیار ترند می‌باشد. در واقع طراحان در تلاش‌اند تا از این طریق به مفهومی غنی و آرام در فضا دست پیدا کنند.

در این میان می‌توان به رنگ‌هایی از جمله سفید، کاراملی، آبی و حتی خاکستری در کنار هم اشاره کرد. این رنگ‌ها کانسپت‌های رنگی بسیار زیبایی را به وجود می‌آورند.

4trefgd

اهمیت آشپزخانه در دکوراسیون داخلی 2021

وقتی صحبت از طراحان داخلی می‌شود، به‌کارگیری ترندهای دکوراسیونی یکی از موارد مهمی می‌باشد که ذهن آنها را درگیر می‌کند. ترند طراحی دکوراسیون سال 2021 به آشپزخانه به عنوان قلب خانه نگاه می‌کند. قلبی که پویایی خانواده را به خود معطوف کرده و در نتیجه یک سبک جدید با پلانی باز و حرکت روان و سیال بین حوزه‌های مختلف را در محیط خانه شکل می‌دهد.

تمامی طراحان مدرن، در نظر دارند تا طرحی با پلان باز را در طراحی‌های خود به وجود آورند. این نوع از طرح‌ها کمک می‌کند تا آشپزخانه کاملا منظم و مرتب در نزدیکی نشیمن دیده شود. در واقع پلانی که این روزها در زندگی پرمشغله امروزی به ندرت دیده می‌شود. پلانی که برای سبک زندگی افراد در دنیای چند بعدی و چند عملکردی با تلفیقی از حوزه‌های مختلف بسیار کاربردی می‌باشد. این تلفیق نه تنها فضایی کاملا مدرن را در خانه به وجود می‌آورد، بلکه تعاملات خانوادگی را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.

از دیدگاه طراحی، این ترکیب نیاز به دکوراسیونی فاقد عناصر طراحی غیر ضروری و متناسب برای استفاده کاربردی، شیک و مینیمالیستی دارد بنابراین برندهای دکوراسیونی و طراحان سعی می‌کنند برای تجهیز و دکور آشپزخانه از اجزایی آراسته، سبک و کاربردی بهره گیرند.

جدیدترین ترندهای طراحی داخلی 2021 چیست؟

وقتی صحبت از ترندهای دکوراسیون داخلی 2021 می‌شود، اغلب طراحان به درب‌های کشویی، سازهایی با فریم‌های پنهان، فریم‌هایی که از قابلیت جابجایی در سطوح برخوردارند و با عملکردهای خود راهکارهایی نوین برای رسیدن به یک طرح منظم را ارائه می‌دهد، در ذهنشان فکر می‌کنند.

در ترندهای سال 2021، به هیچ عنوان نمی‌توانید متریال‌های خیلی لوکس و با ارزش بیابید. تنها رویکرد و کیفیت است که اهمیت دارد. بهره‌گیری از متریال‌های گران‌بها تنها در صورت ایجاد نقاط کانونی در دکوراسیون دیده می‌شود. متریال‌های طبیعی مانند سنگ مرمر، گرانیت، چوب طبیعی و تم‌های فلزات پر زرق و برق مانند برنج و مس بخشی از انتخاب طراحان ترند هستند.

وقتی صحبت از معیارهای زیبایی شناختی می‌شود، شاید اولین چیزی که در ذهن تان شکل گیرد، بهره‌گیری از جلوه‌های زیبایی و هنرمندانه است. اما باید بدانید این معیارها در ذهن معمارها کمی متفاوت‌تر و البته پیچیده‌تر است. آنها نه تنها به زیبایی، بلکه به راحتی و آسایش افراد خانه نیز توجه دارند. از همین رو ایده‌ها و متریال‌های خود را بر این اساس انتخاب می‌کنند. پس ترکیب آنها بسیار حائز اهمیت است. اما چه ترندهایی در سال 2021 قابل مشاهده است؟

از فلزات استفاده می‌کنند

سال جدید را می‌توان سال سنگ‌ها دانست. زیرا بهره‌گیری از سنگ‌هایی مانند سنگ گرانیت، سنگ مرمر و… از جمله مواردی هستند که با بافت‌های چوبی به راحتی ترکیب می‌شوند. خصوصا که این روزها تم‌های فلزی یا در فریم بسیار ترند می‌باشد. خطوط پایه در قفسه‌ها یا روشنایی‌ها به راحتی قابل مشاهده است.

ترکیب متریال پرکاربرد

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، سنگ‌هایی مانند مرمر و گرانیت از جمله محبوب‌ترین‌ها می‌باشند. زمانی که آنها را به صورت تک رنگ با سایر مواد ترکیب می‌کنید ظاهری شیک و ظریف را به شما هدیه می‌دهند. میتوانید از گزینه‌های مختلفی برای به وجود آوردن جلوه‌ای لوکس و زینت دادن آنها استفاده کنید. معمولا توصیه می‌شود این گزینه‌ها بافت و رنگ متفاوتی داشته باشند.

توجه به محدودیت‌های شهری

مطمئنا مشاهده کرده‌اید که این روزها، شهرها با آپارتمان‌ها و برج‌های مختلفی احاطه شده است. کمتر خانه ویلایی را می‌توانید پیدا کنید که زیبایی و صفا و صمیمیت گذشته را داشته باشد. همین مسئله خلاقیت‌های بسیار زیادی را با خود به همراه داشته است. خصوصا در سال 2021 که علم و تکنولوژی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است. در حال حاضر به واسطه محدودیت‌های شهری در برخی مناطق با کاهش فضای آرپاتمان‌های شهری روبرو هستیم. به همین دلیل است که آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب از جانب طراحان دکوراسیون داخلی با کمک ترندهای روز دنیا رنگ و ساختاری متناسب به خود می‌گیرند.

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان شما را با جدیدترین نکات دکوراسیون داخلی 2021 آشنا کردیم. حال می‌دانید در معماری و البته اینکه در طراحی داخلی چه مواردی اهمیت دارد. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه می‌کنیم به بخش تماس باما سایت معماری مفاخر مراجعه کنید. کارشناسان ما اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

معماری آپارتمان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.