کد مطلب: ۲۳۱۷۲۳

جذابیت بازار ایران براى تولیدکنندگان خارجى

جذابیت بازار ایران براى تولیدکنندگان خارجى

دبیر ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: بازار ایران آنقدر جذاب است که اگر تولیدکنندگان داخلى نتوانند کیفیت محصولات خود را مطلوب و مطابق با آپشن‌هایی که در تولیدات روز اروپایی وجود دارد، وفق دهند کالاى خارجى بازار تولیدات داخلى را مى‌رباید.

علی اکبر پوراحمدنژاد، دبیر ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران به اقداماتی که باید در راستای تحقق شعار از حمایت کالای ایرانی صورت گیرد اشاره کرد و گفت: موضوع قاچاق دارای دو لبه عرضه و تقاضا است که به عنوان مهمترین تخلف اقتصادی تلقی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، او در ادامه بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده از سال 94 تا سال 96 در زمینه مدیریت عرضه و نیز ترسیم خط سیر تقاضا با بهرگیری از دستگاه حوزه کمیسیون شروع به انجام برخی از اقدامات عملیاتی کردیم.

پوراحمدنژاد با بیان اینکه حوزه عرضه باید در اختیار اتحادیه‌ها و اصناف قرار می‌گرفت، گفت: به دنبال اتخاذ تصمیماتی بودیم تا بتوانیم خسارتی را که قاچاق به صنعت، اقتصاد و بازار کشور وارد می‌کرد را برطرف کنیم تا اینکه در سال 95 این اتفاق نظر حادث شد تا بستر عرضه کشور را به سمت کالاهای ایرانی و قانونی سوق دهیم.

او با تاکید بر اینکه رعایت قانون کشور محترم است، افزود: نباید فرصت‌های بازار را در اختیار متخلفین اقتصادی قرار داد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری اقدام به بررسی مجدد اتحایه ها و اصنافی کردیم که نمونه کالای تولید داخلی را در اختیار داشتند.

دبیر ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه بررسی‌های انجام شده باعث شناسایی 44 صنف شد که در بازار تبادلات تجاری، کالای آنها نمونه تولید داخلی بود، گفت: شرایط تأمین کالایی آنها، علت استقبال یا عدم استقبال از تولیدات داخل، نیاز تعامل فی مابین بین تولیدکننده و فروشنده کالا و ایراداتی که می‌توانست بازار را در کوی رقابت با محصولات خارجی قرار دهد مورد تحلیل قرار گرفتند.

وی گفت: درصدد مهیا کردن بازار برای خرید و فروش کالاهای داخلی هستیم.

پوراحمدنژاد با بیان اینکه شعار حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری برای سال 97 مطرح شده است مستلزم یک سری از پیش نیازهاست که به طور قطع باید توجه جدی به آنها شود؛ اظهار داشت: اگر قرار باشد تا بازار در تصرف کالای داخلی قرار گیرد باید سلایق مردم در نظر گرفته شود و در صورتی که تولیدکنندگان نتوانند تولیدات خود را با سلایق مردم وفق دهند، بازار بازهم در تصرف کالای خارجی چه به صورت قانونی و چه به صورت غیرقانونی قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم تا تولیدکنندگان داخلی ضمن افزایش تنوع کالای تولیدی خود براساس سلایق روز جامعه، به واسطه بهبود کیفیت کالاهای داخلی زمینه رقابت با کالاهای خارجی را برای خود مهیا کنند، در صورتی که این اتفاق نیفتد و فروش کالا صرفا برای کسب سود باشد به طور حتم با توجه به شرایط فعلی ارتقای بازار غیرممکن می‌شود.

او بیان کرد: بازار اقتصاد ایران آنقدر جذاب است که اگر تولیدکنندگان داخلی نتوانند کیفیت محصولات خود را مطلوب و مطابق با آپشن هایی که در تولیدات روز اروپایی وجود دارد، وفق دهند کالای خارجی بازار تولیدات داخلی را می‌رباید.

پوراحمدنژاد اظهار داشت: امیدواریم در کنار اقدامات زیرساختی که در سال 95 و 96 آغاز کردیم و در سال 97 ادامه خواهیم داد تولیدکنندگان نسبت به دغدغه‌های مدنظر تلاش کنند تا اقدامات ما بستری برای ورود کالاهای داخلی به بازار باشد و جایگزین کالاهای خارجی شوند.

دبیر ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران موضوع فرهنگ سازی را مهمترین عامل در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی دانست و افزود: خوشبختانه دو سال است که موضوع حمایت از کالای تولید داخل از طریق رسانه‌ها به نحو احسن در حال تبلیغات است.

او با تاکید بر اینکه در ابتدا باید قبیح بودن قاچاق را در کشور و در بین افراد جامعه جا انداخت، گفت: استفاده از کالای داخلی که در وجود بسیاری از مردم کشورها وجود دارد، در ایران هم باید اتفاق بیفتد که لازمه آن فرهنگ‌سازی است و این بحث از طریق تلاش بسیاری از سازمان‌های ذی‌ربط و نیز کمک وزارت صنعت، بانک‌ها و پیگیری صاحبان صنایع در جهت به روزسازی و ترمیم تولیدات خود با سلایق جامعه میسر خواهد شد.

پوراحمدنژاد در پایان با بیان اینکه قاچاق، کلمه خسارت آوری برای اقتصاد کشور است، اظهار داشت: بستر ورود کالا را نمی‌توان مسدود کرد؛ بنابراین در این زمان تولیدکننده باید به سمت تولید کالایی پیش روند که نظر مصرف کننده را جذب می‌کند.

منبع: ایسکانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.