کد مطلب: ۱۶۸۰۲۳

جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه به شهرهای جدید

جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه به شهرهای جدید

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد: در شش ماهه ابتدای سال جاری رقم سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید از ۱۸۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

میریان در نهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران که طی روزهای ۸ تا ۱۱ آبان ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود، اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۲ سرمایه‌گذاری چندانی در شهرهای جدید انجام نشد اما از سال ۱۳۹۲ به بعد تاکنون جمع سرمایه‌هایی که در شهرهای جدید ایجاد شده ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: در سال ۱۳۹۲، ۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید انجام شد، سال ۱۳۹۳ این عدد به ۴۸ میلیارد تومان رسید، سال ۱۳۹۴ شاهد جهش فوق‌العاده‌ای بودیم که ۷۲۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید صورت گرفت و در ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۲۲۶ میلیارد تومان شد و در شش ماهه اول سال ۱۳۹۶ مجموع سرمایه‌ گذاری در شهرهای جدید از رقم ۱۸۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این که برای توسعه شهرهای جدید علاوه بر سرمایه‌گذاری داخلی به سرمایه‌گذاری‌های خارجی احتیاج داریم، گفت: در این رابطه بالغ بر هشت تفاهم‌نامه با شرکت‌های خارجی امضا کرده‌ایم و نیز همکاری‌های خوبی را با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارجی صورت پذیرفت. به طور مثال پنج تفاهم‌نامه با کشور آلمان منعقد کردیم از جمله تفاهم‌نامه‌ای در زمینه بهره‌وری در تامین آب انجام شد، چرا که ما در کشور کم‌آبی زندگی می‌کنیم و باید در بهینه‌سازی مصرف آب اهتمام لازم را صورت دهیم.

میریان تصریح کرد: برای این که بتوانیم زمینه جذب سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید را بیشتر کنیم تمام پروژه‌های شهری و حمل‌ونقل خود را تعریف کرده‌ایم و به طور دقیق مشخص کردیم که پروژه‌های مد نظر ما در چه مدت زمان، با چه شرایط و با چه سودی می‌تواند محقق شود. عمده پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی، آماده‌سازی زمین و پروژه‌های شهری، زمینه‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید است.

وی با اشاره به این که طبق برنامه‌های توسعه ایران باید سالیانه به رشد هشت درصد اقتصادی برسد، تاکید کرد: این امر محقق نمی‌شود مگر این که امکان جذب سرمایه را ایجاد کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تاریخچه ایجاد شهرهای جدید، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهاجرت‌های شدیدی از روستاها به شهرها صورت گرفت به تبع این مساله شهرهای بزرگ بسیار گسترده و بی‌رویه توسعه پیدا کردند.

میریان ادامه داد: براین اساس دولت به فکر افتاد برای سرریز جمعیت، شهرهای جدید را ایجاد کند، لذا اواخر دهه ۶۰ برنامه ایجاد ۱۷ شهر جدید ارائه شد که به تصویب هیات دولت رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.