کد مطلب: ۵۹۹۸۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

«جروم پاول» رئیس فدرال رزرو باقی ماند/ سیگنال این انتخاب برای بازارها چیست؟

«جروم پاول» رئیس فدرال رزرو باقی ماند/ سیگنال این انتخاب برای بازارها چیست؟

«جروم پاول» رئیس فدرال رزرو باقی ماند. پاول گزینه مورد تایید جو بایدن برای این سمت است و گفته می‌شود با ابقای او در این مقام، سهام آمریکا به شدت رشد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،جروم پاول در مقام خود باقی می‌ماند. وی برای چهار سال دیگر به مدیریت تورم و کنترل سیستم مالی مشغول می‌شود.

پاول اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط دونالد ترامپ به این مقام منصوب شد. این جمهوری خواه ۶۸ ساله برای عملکرد خود در زمان شیوع کرونا مورد تقدیر قرار گرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی جهانی، رقیب پاول برای کسب این منصب «لیل برینارد» است که توسط حزب دموکرات چپ گرای بایدن مورد تایید قرار گرفته بود. بایدن هنگام اعلام نامزدها گفت :« در حالی که هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم در ۱۰ ماه اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و آمریکا را به عرصه‌ کار بازگردانده‌ایم و اقتصاد را دوباره زنده کرده‌ایم.»

بایدن تاکید کرد: این موفقیت را مدیون عملکرد قاطعانه فدرال رزرو، به ریاست جروم پاول و همچنین کمک های دکتر برینارد برای عبور از بدترین رکودهای اقتصادی هستیم.

نامزدهای اعلام شده باید فوریه ۲۰۲۲ توسط مجلس سنا تایید شوند.

تاثیر انتخاب پاول بر بازارها

فدرال رزرو مسئولیت مدیریت تورم را بر عهده دارد اما اینکه رای رئیس جمهور را داشته باشد مساله مهمی است. سهام آمریکا پس از این خبر به شدت افزایش یافت. این خبری بود که سرمایه گذاران منتظر آن بودند.

پس از ماه ها بررسی بایدن تصمیم گرفت که جروم پاول به عنوان رئیس این بخش باقی بماند. این شغل مهم ترین سمت اقتصادی در جهان است.

جروم پاول با سیاست‌های پولی سازگار خود توانست رکود اقتصادی آمریکا را در زمان کرونا دفع کند. به طور کلی پاول سیاست‌های ضد تورمی داشته و به محض انتشار خبر احتمال انتصاب مجدد وی سهام آمریکا افزایش و نرخ طلای جهانی کاهش یافت.

برای بررسی تاثیر انتخاب مجدد جروم پاول بر بازارهای ایران گزارش زیر را بخوانید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس ایران طوری شده که با مریض شدن گاو مش حسن هم منفی میشه