کد مطلب: ۵۲۴۶۳۳

کدام مسافران نوروزی جریمه می‌شوند؟

کدام مسافران نوروزی جریمه می‌شوند؟

بر اساس تغییر رنگ‌بندی شهرهای مختلف کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، خروج و ورود خودروها با پلاک بومی و غیربومی، از و به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و همه دوربین های ثبت پلاک مرکز مدیریت راه ها در این مناطق فعال شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین وضعیت شهرهای کشور نشان می‌دهد که ۶۷ شهر از جمله تهران، در شرایط قرمز و نارنجی قرار دارند.

علیرضا رئیسی- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، پیش از این در این باره گفته بود: شهرهای قرمز از تعداد ۹ شهر در ۲۵ اسفند به ۲۳ شهر و شهرهای نارنجی از ۳۱ شهر به ۴۴ شهر افزایش یافته، همچنین اکنون ۲۸۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
بر این اساس و با توجه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت سفرهای نوروزی تغییر کرده است و مردم نمی‌توانند به شهرهای قرمز و نارنجی وارد شده و یا از آنها خارج شوند.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از روز گذشته بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا همه دوربین‌های ثبت پلاک در ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی فعال شده‌اند.

طبق رنگ‌بندی جدید اعلام شده، برای مناطق مختلف کشور اگر خودرویی با پلاک بومی از یک شهر یا استان قرمز و نارنجی خارج شود، شماره پلاکش ثبت شده و برای اعمال جریمه برای پلیس ارسال خواهد شد.

همچنین اگر خودرویی با پلاک غیر بومی قصد ورود به شهرها و مناطق قرمز و نارنجی را داشته باشد نیز مشمول همین فرایند می‌شود. به عنوان مثال، از روز گذشته، ساکنان استان تهران، با توجه تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در پایتخت و نارنجی شدن استان، نمی‌توانند از هیچ کدام از محورهای مواصلاتی تهران خارج شوند. اگر خودرویی با پلاک تهران قصد سفر از پایتخت را داشته باشد، مشمول جریمه پانصد هزار تومانی مختص مناطق نارنجی خواهد شد.

البته پس از اعلام رنگ‌بندی جدید شهرها در صورتی که با خودرو شخصی به یکی از مناطق نارنجی یا قرمز سفر کرده باشید، می‌توانید تا ۷۲ ساعت بدون اعمال جریمه به شهر خود بازگردید.

به علاوه ورود خودروها با پلاک بومی به مناطق نارنجی و قرمز مشمول جریمه نخواهد شد، یعنی اگر خودرویی با پلاک تهران قصد ورود به پایتخت را داشته باشد، جریمه نخواهد نمی‌شود، همچنین عبور از محورهای مواصلاتی بین استانی مانند آزادراه ها و کمربندی‌ها مصداق ورود به مناطق قرمز و نارنجی نخواهد بود و جریمه‌ نخواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما درشهرستان هستیم و باید به شهرمون برگردیم

  • ناشناس

    سلام من پلاک ماشینم پلاک تهرانه دو ساله اومدم شهرستان زندگی میکنم

  • ناشناس

    من پلاکم لامرد فارسه تو تعطیلاتم ماشینم تو خونه بوده اما برام پیامک اومده تو ارومیه پلاکم جریمه شده. همین اتفاق واسه همسایمونم افتاده ماشینش پارکه تو بابل جریمه کردن پلاکشو. مگه دزدی از این بالاترم داریم

  • ناشناس

    سلام ما ساکن کرج هستیم و پلاک ماشین برای کرمانشاه هست. وکالت فروش و تعویض پلاک دارم برای تاریخ ۲۶/۱۲ و نوبت تعویض پلاک برای ۱۴ فروردین . الان داخل تهران و کرج جریمه میشیم ؟؟؟