کد مطلب: ۳۳۷۶۰۲

کره جنوبی BMW را ۱۰ میلیون دلار جریمه می‌کند

کره جنوبی BMW را ۱۰ میلیون دلار جریمه می‌کند

کره جنوبی اعلام کرده شرکت بی ام دبلیو را به دلیل تلاش برای کتمان مشکل آتش سوزی در خودروهای خود ۹.۹ میلیون دلار جریمه خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، کره جنوبی اعلام کرد که شرکت بی ام دبلیو را به دلیل نقص ایجاد آتش در موتورهای آن در سراسر کره جنوبی ۱۱.۲ میلیارد وون معادل ۹.۹ میلیارد دلار جریمه خواهد کرد و یک پرونده قضایی هم با شکات دولتی علیه این شرکت آلمانی به جریان می اندازد.

در همین حال وزارت حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام گرفته شده به مدت ۵ ماه به این نتیجه رسیده که بی ام دبلیو تعمدا تلاش به پنهان کردن مشکلات فنی خودروهایی کرد که در حدود ۴۰ دستگاه آن در اوایل سال جاری میلادی آتش گرفتند.

وزارت حمل و نقل کره اعلام کرد که علت این آتش سوزی ها عیب در سوپاپ هایی بوده که در قسمتی از این خودروها تعبیه شده بودند. البته شرکت بی ام دبلیو عذرخواهی کرده و در حدود ۱۷۲ هزار خودرو از ۶۵ مدل های مختلفی که بین ماه جولای و اکتبر دچار حریق شدند را فراخوان زده است.

بر پایه این گزارش، شرکت خودروسازی بی ام دبلیو در حال همکاری با تحقیقات پیش رو و متعهد به حل این موضوع است. تاکنون زخمی شدن شخصی به دلیل آتش سوزی این خودروهای بی ام دبلیو در کره جنوبی گزارش نشده است.

منبع: ایبِنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.