کد مطلب: ۸۱۹۳۲۹

لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شد

لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شد

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: زمان تقدیم برنامه هفتم توسعه به مجلس 21 خرداد خواهد بود و امروز در مجلس لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی به تصویب رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون امور مجلس رئیس جمهور از تصویب دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی با بیان اینکه، دو فوریت لایحه‌ای که دولت در این خصوص تقدیم مجلس کرد پذیرفته و بلافاصله تصویب شد، گفت: برنامه هفتم توسعه یکشنبه ۲۱ خردادماه امسال به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری یادواره ۷۷ تن از شهدای منطقه لفور سوادکوه شمالی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این لایحه را در ۲ جلسه بررسی کرد.

وی اظهارداشت: ما ابتدا اعلام کرده بودیم که ۲ موسسه و مرکز تحت پوشش این وزارت خانه باشند و به تدریج سایر موسسات به آن اضافه شوند، ولی نمایندگان این موضوع را نپذیرفتند و گفتند یکجا تعیین تکلیف شوند به همین دلیل دولت این موضوع را بررسی و موافقت کرد و اکنون طرح آماده در صحن مجلس است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور یادآور شد: اگر این لایحه در صحن مجلس نهایی شود بلافاصله ابلاغ و دولت وزیر بازرگانی را معرفی خواهد کرد تا بار وزارت صنعت کاهش یابد.

حسینی با بیان اینکه برای وزارتخانه صمت در ۶ سال اخیر هشت نفری اعم از وزیر یا سرپرست معرفی شدند، ادامه داد: تفکیک و تشکیل وزارت بازرگانی کار سختی است اما اگر این اتفاق بیفتد خدمات بهتر به مردم ارائه خواهد شد. این وزارتخانه در قیمت کالا، تنظیم بازار، توزیع کالا و صادرات نقش خوبی را داشته باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه یکشنبه ۲۱ خردادماه امسال به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود و رئیس جمهور این برنامه به مجلس تحویل خواهد داد.

به گفته وی مبنای تدوین برنامه هفتم توسعه بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و مسائل اقتصادی در آن پررنگ‌تر دیده شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بیان کرد: در این برنامه راه‌های برون رفت از برخی موضوعاتی که اکنون در آن ضعف و اشکالاتی وجود دارد نیز دیده شده است.

حسینی گفت: برای برخی موضوعات مانند رشد اقتصادی، صندوق‌های بازنشستگی، نفت، انرژی، حوزه علم و فناوری و مسئله آب که مسئله مهمی است راهکارهای خوبی در نظر گرفته شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان این‌که، برای تدوین برنامه هفتم توسعه نظرات نخبگان نیز گرفته شد، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرصت دارند روی این برنامه اعمال نظر کند.

استان مازندران در دفاع مقدس افزون بر ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.