خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۰۷۰۶

جزئیات تغییر سهمیه سوخت وانت‌بارها

جزئیات تغییر سهمیه سوخت وانت‌بارها

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه سوخت وانت‌بارها براساس عملکرد و پیمایش این خودروها تخصیص می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسعود رضایی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در برنامه پیگیری شبکه خبر در خصوص سهمیه بنزین وانت بارها تصریح کرد: با تکمیل ثبت نام‌ها و متناسب با عملکرد وانت‌ها تا دو برابر سهمیه اولیه بنزین تخصیص داده می‌شود.

او در خصوص پیامک‌های ارسال شده در رابطه با کاهش سهمیه سوخت وانت‌بارها گفت: قسمتی از این پیامک ها صحت دارد چراکه سهمیه‌های سوخت متناسب با عملکرد و پیمایش وانت‌بارها پرداخت می‌شود. ممکن است سهمیه بخشی از وانت‌بارها به دلیل عدم کارکرد در ماه گذشته کاهش یافته باشد و ممکن است تعدادی از وانت‌ها هم سهمیه‌هایشان افزایش یابد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره تعریف وانت‌بار پر مصرف توضیح داد: تعریف دقیق وانت‌بار پرمصرف و کم‌مصرف را همکاران ناجا انجام می‌دهند و نمونه شاخص وانت‌های پر مصرف نیسان‌های آبی رنگ هستند که تا ۴ تن بار را حمل می‌کنند و پیکان وانت یا پراید وانت هم نماد کم‌مصرف هستند.

رضایی با بیان اینکه بیش از یک سال از سهمیه‌بندی وانت‌بارها گذشته است افزود: سامانه شناسایی عملکرد در دستگاه‌های مختلف طراحی شده و با توجه به آنکه پیش از این هنوز سامانه کامل نشده بود یک مقدار ثابت سهمیه سوخت به این ناوگان تخصیص می‌دادیم.

او بیان کرد: هم‌اکنون با توجه به تکمیل ثبت نام تا دو برابر سهمیه سوخت در برخی از موارد به این ناوگان تخصیص دادیم به طوری که سهمیه بنزین برای گروه‌های کم‌مصرف ۱۲۰ لیتر حداقل و ۴۰۰ لیتر حداکثر و برای ناوگان پرمصرف هم ۲۰۰ لیتر حداقل و حداکثر ۶۰۰ لیتر است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: در کشور مجموعا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار وانت بار فعال داریم که نیمی از آنها دوگانه‌سوز هستند و هیچ تغییری در سهمیه سوخت آنها ایجاد نشده و سی ان جی هم در سهمیه سوخت آنها قرار دارد. یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تک‌سوز در کشور وجود دارد و از این تعداد حدود ۶۰۰ هزار وانت بار فعال تک‌سوز شناسایی شده‌اند و طبق فعالیتشان سهمیه دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه سهمیه تخصیص‌یافته به‌صورت لیتراژی جهت تمامی وانت‌بار‌ها اعم از وانت‌بار‌هایی که خدمات عمومی ارائه می‌نمایند و یا به صورت شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌صورت یکسان در ابتدای هر ماه به کارت هوشمند سوخت واریز می‌شود افزود: وانت‌بار‌هایی که در بخش عمومی فعالیت دارند، سهمیه متناسب با عملکردشان را در قالب سهمیه اعتباری توسط کارت بانکی دریافت خواهند کرد.

رضایی توضیح داد: با توجه به رویکرد کارگروه مدیریت مصرف سوخت جهت توزیع عادلانه سوخت یارانه‌ای در حوزه خدمات عمومی علی‌الخصوص وانت‌بار‌ها و همچنین به منظور حمایت از کسب‌وکار‌های ارائه‌کننده خدمات عمومی، از ابتدای اسفندماه امسال سهمیه لیتراژی تمامی ناوگان وانت‌بار تک سوز کم‌مصرف از ۱۵۰ به ۱۲۰ لیتر و پرمصرف از ۲۵۰ به ۲۰۰ لیتر تغییر یافته است و معادل ریالی این تغییرات تا سقف پرداختی فعلی جهت ناوگان ساماندهی شده در قالب سهمیه اعتباری (در کارت‌بانکی مالک یا نماینده قانونی وی) جبران خواهد شد.

او تاکید کرد: هیچ‌گونه کاهشی در سهمیه سوخت وانت‌بار‌هایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، اعمال نخواهد شد.

منبع؟: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چطوری میفهمند که وانت بارها چقدر یا چند کیلومتر راه میرند

  • ناشناس

    سلام آقای رئیسی به داد ما برسید تورو خدا آخه این چه وضعیه که هر ماه ۳۰ لیتر کم کردین که صدای مردم در نیاد بابا وانت واسه کاره وانت واسه خیابون گشتند نیست که شما سهمیه وانت رو دارین به صفر می‌رسانید ،،،،،،،، ای خدا تو این مملکت خودمون کی رو صدا بزنیم ها ای خدا منو بکش که شرمنده زن بچه‌ها نشم دیگه دارم کم میارم ای خدا جون تورو قسم به تمام بنده ات منو راحت کن که بچه ام میگه بابا من موز میخوام نگم که اون فروشی نیست بابا

  • ناشناس

    سلام پس چرا سهمیه اعتباری وانت بار هارا نمیریزند از پاییز تا حالا فقط یک بار ریختن

  • ناشناس

    سلام وانت دوکابین چینی ریچ صدی ۱۵ مصرف داره از ۴۰۰لیتر رسید به ۲۰۰ما که در روز ۲۰۰ کیلومتر حداقل باید برویم روزی ۳۰ لیتر میشه یعنی حداقل ماهی ۹۰۰لیتر حالا ما بااین ۲۰۰لیتر چه کنیم کمتر به این قشر اسیب پزیر ظلم کنید

  • ناشناس

    سلام حسن آقا… من خودمم الان فهمیدم بنزین ماشینم شده 120 لیتر
    خواستم به نوعی تشکر کنم، هر چی فکر کردم دیدم پیامم دست شما که نمیرسه،! اما حرفای تو رسید بود دست ما رونق دادی به زندگیمون هوامون و داشتی از هیچ چیزی درق نکردی برامون کاری کردی که شب و روزمون همش یاد خدا باشیم که چرا جز اون به بندش امید بسته بودیم آخ که حرفات یادم نمیره امید رو به زندگیامون دادی! که الان ساعت 40″1 بامداد به جای خواب اشک و آه و حسرت رو آوردی تو زندگیمون. حسن آقا مردونگی رو تموم کردی!امید رو به ما دادی، اما این امید رو….
    به این امید دارم میخوابم که رنگ صبح رو نبینم انشالله…
    این جمله آخر دردناک نه برای شما برای عزیزانم اما واقعتیست که شب ها به این امید سر بر بالین میزارم حسن آقا

  • مهدی

    دوستان کسی میدونه اگه یارانه سوخت مبلغی ازش بمونه رو حساب ماه بعدی هم هستش یا میسوزه

  • علی

    سلام‌خسته‌نباشید‌من‌وانت‌بار‌نیسان‌دارم‌برای‌کار‌شخصی‌خودم‌استفاده‌میکنم‌چگونه‌و‌به‌کجا‌اعلام‌کنم‌که‌سهمیه‌بنزین‌رو‌کم‌یا‌قطع‌نکنن‌مرسی

  • راننده مثلا تاکسی اینترنتی

    سلام. هموطن هشتاد درصد سوخت دنیا را کشور ما یعنی ایران تامین میکند آیا مسعولین کشورهایی که سوخت میخرند خبر دارند ما مردم ایران منتظریم اول ماه بشود تا سهمیه مصرف یک هفته ای سوخت را داریافت کنیم اون هم با اعمال شاقه یعنی ایستادن در صف های طولانی. رفتن زیر بار منتی که انگار داریم صدقه میگیریم و باید هزینه صدقه را هم پرداخت میکنیم . آقا دست مریضاد . آفرین بر شما.

    • ناشناس

      این آمار رو از کجا اوردین؟ ۸۰ درصد سوخت کجا رو ما تامین می کنیم؟

  • راننده وانت بدبختم

    الان تاریخ ۴۰۰/۱/۲۱ سهمیه اعتباری وانت بار ها واریز نشده چرااا؟ اون ۱۲۰تایی که میریزید برای مصرف ۴ روز از ماه هست اونو هم نریزید تو کارت ها ما که صدامون به جایی نمیرسه

    • مجید

      سلام‌و با عرض ادب کسی میدونه من عوض اینکه چهار رقم کارت ملی وارد کنم رمز کارت وارد وارد کردم الان ملکه تعداد دفعات بیش از حد مجاز است

  • ناشناس

    وانت مزداآخه ماهی ۲۰۰لیتر چی میشه یه مقدار به فکر مردم باشین