کد مطلب: ۲۳۳۸۸۳

جزئیات حمایت از کالای ایرانی در مناطق آزاد

جزئیات حمایت از کالای ایرانی در مناطق آزاد

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد با تشریح جزئیات دستور کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی گفت: صادرات مناطق آزاد امسال به ۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

مرتضی بانک گفت: مناطق آزاد تلاش می‌کنند برای اجرای دستور مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی پیشگام باشند .

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: برگزاری نشست‌های دوره ای با سرمایه‌گذاران در هر یک از مناطق آزاد، دعوت به همکاری برای ایجاد مشاغل مولد با حمایت کامل مناطق آزاد، تدوین بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری مشتمل بر تولید و ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان در دستور کار مناطق آزاد در سال ۹۷ قرار دارد .

وی ادامه داد: در این راستا مناطق آزاد کشور برای دعوت از تولیدکنندگان داخلی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته اند؛ ضمن اینکه تاکید داریم کالای ایرانی باید با کیفیت و رقابت پذیر باشد و بستر ایجاد این رقابت پذیری در مناطق آزاد کشور وجود دارد .

بانک افزود: مناطق آزاد همچنین از تولیدات ملی با قابلیت صادرات حمایت می‌کنند؛ به نحوی که حرکت تبدیل واردکنندگان دیروز به تولیدکنندگان امروز در مناطق آزاد آغاز شده است .

وی، ارتقای کیفیت و قیمت مناسب را تضمین کننده رونق تولید ملی دانست و افزود: مناطق آزاد هم‌راستا با سرزمین اصلی در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی اقدام می کنند .

بانک گفت: در کشور زیرساخت‌ها، شرایط، ماشین آلات و بازار مصرفی برای فروش کالای ایرانی وجود دارد و تولیدکنندگان تنها باید به کیفیت کالای تولیدی اهتمام داشته باشند .

وی با بیان اینکه لازمه توسعه تولید کالای ایرانی ارتقا کیفیت است، تاکید کرد: کارگروهی در مناطق آزاد تشکیل شود تا جز به جز مسائلی که تولید کنندگان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با آنها مواجه هستند، بررسی و پیگیری شود .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: مواردی هم چون رویه های گمرکی، امور مالیاتی و ارزش افزوده، مشکلات صادرات، واردات، تجارت و اصناف می‌تواند در این کارگروه پیگیری و دنبال شود .

بانک افزود: باید به این موضوع فکر کرد که چرا مردم کالای ایرانی تولید شده را با برچسب خارجی خریداری می‌کنند؛ ولی همان کالا را با برچسب ایرانی نمی‌خرند؛ باید با تولید کالای با کیفیت مردم را به خرید کالای ایرانی ترغیب کنیم .

وی صادرات مناطق آزاد در سال گذشته را یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: رسیدن به مجموع صادرات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری در سال جاری یکی از تکالیف مهم تمامی مناطق آزاد کشور است .

مشاور رئیس‌جمهور، تمرکز به صادرات را یکی از سیاست اصلی مناطق آزاد در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد و افزود: همه فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی در رسیدن به اهداف صادراتی مناطق آزاد کمک کنند .

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد خود را موظف به رفع چالش‌ها و موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران می‌داند.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.