کد مطلب: ۳۳۳۱۶۲

جزئیات حکم مدیرعامل ثامن الحجج/ حکم اعدام «سلطان قیر» تایید شد

جزئیات حکم مدیرعامل ثامن الحجج/ حکم اعدام «سلطان قیر» تایید شد

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تایید حکم اعدام باقری درمنی در دیوان عدالت اداری، درباره جزئیات حکم مدیرعامل ثامن الحجج توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، صد و سی و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای درباره پرونده‌ فسادهای مالی اخیر توضیحاتی ارائه داد.

*منوچهر پورفر به ۱۰ سال حبس و جزای نقدی ۳۱۸ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال به ضمیمه اموالی، اسماعیل نصر الهی به ۱۰ سال حبس و همان میزان جزای نقدی و ضبط اموال ناشی از حرم و محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شدند.

*مهدی رضایی فرزند رمضان به سه سال حبس و ۴۶ میلیارد ریال جزای نقدی، ناصر حبیبی نصب به یک سال حبس و هفده میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند. عسکر براتی فرزند نادعلی به پنج سال حبس و جزای نقدی، امیر کمالی سروستانی به بیست سال حبس و جزای نقدی و ضبط اموال، حسین منصوری قیری به هشت سال حبس و سه میلیارد و نهصد میلیون ریال جزای نقدی، محمود پورمند به هشت سال حبس و همان مبلغ جزای نقدی محکوم شدند. میامحمد آخوند زاده تبعه افغان بوده در پرونده ارزی به بیست سال حبس و اخراج از کشور و جزای نقدی محکوم شده است.

*محسن رنجبر به اتهام ارتشا به هفت سال و شش ماه حبس و دو میلیارد ریال جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

*در شیراز حکم بدوی در مورد رییس شورا و اعضای شورا و نوزده پیمانکار و شهردار مرودشت صادر شده است که هنوز قطعی نیست. تا پانزده سال حبس برای برخی از این افراد تعیین شده است. در شیراز حکم پرونده آبفا هم صادر شده است.

*حکم اعدام باقری درمنی ابرام شد.

*سید ابوالفضل میرعلی رییس هیات مدیره ثامن الحجج به پانزده سال حبس و توقیف اموال محکوم شده است.

*مرادعلی محمدی به اتهام اخذ رشوه به پنج سال حبس و جزای نقدی و انفصال از خدمت محکوم شده است. سید مهدی ساجدی به اتهام تحصیل مال نامشروع به جزای نقدی محکوم شده است،

*در خراسان شمالی علی مجدی فر به اتهام کلاهبرداری به ده سال حبس و رد مال محکوم شده است.

*قرار بود قطعات یدکی و مواد اولیه که در گمرک مانده بودند، تعیین تکلیف شد. علاوه بر این مواردی در گمرک بود که حکم قضایی نداشت اما در گمرکات مانده است، به صمت اعلام کردیم که تعیین و تکلیف کنید. با وزیر صمت صحبت کردم که ایشان می گفتند 700 هزار پرونده توقیفی داریم که در پاسخ به آنها گفتم ما فقط 133 هزار گوشی با حکم قضایی داریم. بیش از 600 هزار گوشی هست که به مشکلات خودشان باز می‌گردد.

*در رابطه با برخی کارخانه‌ها و بنگاه‌های کوچک تلاشهایی شد. 21 کارخانه در شمال شرق کشور مشکلاتی داشتند که تا حدودی این مشکلات رفع شد. سه کارخانه در استان‌های مرکزی بود که مشکلات اینها هم تا حدودی رفع شد.

*کیفرخواست برای ۳۶نفر صادر شده این کیفرخواست‌ها برای دادگاه‌‌های ویژه ارسال شده است. در حال حاضر در چهار استان، دادگاه های ویژه فعالیت دارند.

*تعداد 1490 نفر به عنوان وکلای ماده ۴۸ تاکنون معرفی شدند که در تهران تا کنون ۶۳ وکیل در این رابطه معرفی شدند.

*در رابطه با موضوع پولشویی نده نامه‌ای به دادستان تهران نوشتم، نامه‌ای هم دادستان کل به شخص وزیر نوشتند. پولشویی در تمام دنیا از جمله در کشور ما هم وجود دارد، برخی افراد پرونده‌ های مطرح در این رابطه دارند، بحثی که باید توضیح دهند این است که مطالب طوری بیان شده بود که کسانی که مخالف این لوایح مطرح شده هستند، متهم به پولشویی هستند که ایشان هم در نامه به دادستان کل اعلام کرده است که منظور من شخص خاصی نیست.

*در همین هفته هم سه نفر از مسولان احضار شدند، بنابراین بهتر است، مسئولان حرفی بزنند که قابل اثبات باشد.

*دشمن امروز به دنبال نفوذ در لایه های عمیق تر است. بسیاری از موارد را وزارت اطلاعات در حال شناسایی و گزارش برخی موسسات در سطوح و با موضوعات مختلف فعالیتی است. در رابطه با این موضوع یک نفر بازداشت و سه چهار نفر تخت تعقیب بوده و به چند نفر تذکر داده شده است.

* پرونده سکه ثامن هنوز به دادگاه نرفته است، متهم نیز قول‌هایی برای پرداخت بدهی‌ها داده و پرونده هنوز در مرحله تحقیقات است.

* پرونده عراقچی در دادگاه ویژه بررسی می‌شود اما هنوز تعیین وقت نشده است، این پرونده نه متهم دارد.

* پرونده عباس الف به اتهام قاچاق قطعات خودرو کیفرخواست خورده و به دادگاه رفته است. در رابطه با قطعات خودرو در گمرک، قرار شد فعلا این قطعات تعیین و تکلیف شده و در بازار توزیع شود.

*نامه‌ای در رابطه با بخشنامه اخیر مرکز آمار و فناوری آمار و اطلاعات قوه قضاییه در رابطه با صدور بخشنامه مربوط به چاپ آگهی‌ها نوشته‌ام و خلاف یا مطابق قانون بودن آن در حال بررسی است.

*از جمله مواردی که باید بررسی شود پرونده‌ های مفتوح ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هشت سال اخیر است. ما چنین چیزی را سراغ نداریم و قرار شده که مدارک خود را ارسال کنند. بخشی را ارسال کردند و گفتند چهارده پرونده از سال ۹۴ مفتوح است و هنوز به نتیجه نرسیده است که این محتمل است. اما اینکه گفته می شود دو هزار پرونده در هشت سال ما چیزی در این رابطه سراغ نداریم، در حال حاضر ایشان احضار شدند.

*سه پرونده قضایی ولی الله سیف و پرونده برخی از مدیران بانکی به دادگاه ارسال شده است و هنوز تعیین وقت نشده است، پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

*یکی از مدیران بانکی همچنان در بازداشت است.

*پرونده های قضایی مربوط به آقای سیف که در دادسرا بود، هنوز کیفرخواست در آن صادر نشده است.

*گویا حکم انفصال از خدمت ایشان در دیوان محاسبات قطعی شده اما جرمی رخ نداده است که به قوه قضائیه ارسال شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.