کد مطلب: ۶۸۳۲۹۳

آخرین جزئیات سیل تابستانه استهبان/ ۲۱ کشته و ۵ نفر مفقودی

آخرین جزئیات سیل تابستانه استهبان/ ۲۱ کشته و ۵ نفر مفقودی

سیل تابستانه در شهرستان استهبان ۲۱ کشته و ۵ مفقودی به همراه داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین جزئیات سیل استهبان را بخوانید.

دستور فوری مخبر به استاندار فارس درپی حادثه سیل استهبان

به نقل از مهر، معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار فارس بر ضرورت پیگیری قاطع و سریع به حادثه سیل شهرستان استهبان تاکید کرد.

جزئیات وقوع سیل در استهبان فارس

به نقل از ایمنا، کاظم موسوی با اشاره به سیل روز گذشته در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، اظهار کرد: دادستان فارس به موضوع سیل اخیر ورود کرده و پرونده قضائی برای افراد خاطی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه سیل، دادستان استهبان مأمور شد که در محل وقوع این رویداد حضور داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه آبریز رودخانه‌ای که براثر سیل سرریز شده است در سه شهرستان نی‌ریز، فسا و داراب قرار دارد، به حوزه‌های قضائی این سه شهرستان ابلاغ‌شده که امورات به پزشکی قانونی نزدیک محل حادثه ارجاع داده شود تا خانواده‌های جانباختگان به‌زحمت نیفتند.

وی با اشاره به اینکه اکثر جانباختگان سیل اخیر در شهرستان داراب هستند، گفت: دادستان‌های شهرستان داراب و استهبان مأمور شدند تا قصوری که از سوی اشخاص و نهادهای متولی رخ‌داده را سریع اعلام کنند تا اقدامات قضائی لازم درباره افرادی خاطی، صورت گیرد.

موسوی با بیان اینکه بازپرس ویژه در محل پزشکی قانونی مستقرشده است، افزود: سه پزشک، پزشک قانونی نیز در محل بروز سیل مستقرشده‌اند و به‌سرعت کارهای پزشکی قانونی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فوت ۲۳ نفر در این حادثه، اظهار کرد: ۲۱ نفر به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند و پنج نفر مفقود شده‌اند و سه خودرو هم در گل‌ولای گرفتارشده است.

تعداد جان باختگان سیلاب رودبال به ۲۱ نفر رسید

مهدی خوبیار معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس، اظهار کرد: تاکنون اجساد ۲۱ نفر از قربانیان سیل استهبان شناسایی و دو نفر مفقود هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۲ نفر زن و هشت مرد شناسایی شده‌اند.: از مجموع آمار هشت نفر خردسال وجود دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان فارس با اعلام اینکه تا کنون دو نفر از مفقودی‌های این حادثه پیدا نشده‌اند، خاطرنشان کرد: ۳۰ تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس در قالب تیم‌های عملیاتی، امداد هوایی، سگ‌های نجات و تیم مدیریت مرکز با حضور مدیر عامل، معاون‌امداد و نجات و مدیر روابط عمومی این جمعیت در منطقه حضور و کار پایش را انجام می‌دهند.

افزایش جانباختگان به ۲۰ نفر

مهدی ولیپور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درخصوص آخرین آمار از جانباختگان و مصدومان سیل استهبان استان فارس، اظهار کرد: براساس گزارش و بررسی‌های صورت گرفته، تاکنون ۲۰ نفر درپی وقوع این سیل جان خود را از دست دادند.

وی افزود: سه نفر نیز مفقود هستند که عملیات برای یافتن آن‌ها ادامه دارد. ۱۴۰ نیروی امدادی به همراه یک فروند بالگرد امدادی در منطقه حضور دارند و مشغول جست‌وجو هستند. همچنین دو تیم سگ‌های جست‌وجو و نجات نیز در محل حضور دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر اظهار گفت: در فصل تابستان زمانی که بارندگی‌های اینچنینی اتفاق می‌افتد احتمال به وجود آمدن چنین مشکلاتی وجود دارد. نیروهای امدادی در محل حضور دارند و حالا کار دیگری به جز جست‌وجو نمی‌توان انجام داد. مهم این است که پیش از وقوع چنین حوادثی به هشدارهای اعلام شده از سوی هواشناسی توجه کنیم.

دستور رئیس سازمان بازرسی در خصوص سیل استهبان

درپی سیل عصر جمعه سی‌ویکم تیرماه شهرستان استهبان و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به کاظم اکرمی بازرس کل استان فارس، مأموریت داد با حضور در در مناطق سیل زده، ابعاد و زوایای مختلف حادثه و روند امدادرسانی به سیل‌زدگان را مورد نظارت جدی و دقیق قرار دهد.

وی افزود: در صورت وجود قصور یا تقصیر احتمالی از سوی هر یک از دستگاه‌ها، مراتب را جهت رسیدگی‌های بعدی گزارش کند.

افزایش شمار جانباختگان سیل به ۱۸ نفر

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اعلام خبر افزایش تعداد جانباختگان سیل استهبان، اظهار کرد: شمار جانباختگان حادثه سیل استهبان درحال حاضر از ۱۵ نفر به ۱۸ و تعداد مفقود شدگان نیز از هشت به پنج نفر رسیده است.

وی افزود: از ۱۸ جسد کشف شده، هویت ۱۳ نفر مشخص شده است و جست‌وجوها برای یافتن مفقودی‌ها همچنان ادامه دارد.

مفقودی هشت نفر

یوسف کارگر فرماندار استهبان، گفت: عصر دیروز سی‌ویکم تیرماه، بارش شدید باران در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، طغیان رودخانه رودبال و وقوع سیل را به دنبال داشت که به موجب آن تاکنون ۱۵ نفر جان باختند و هشت نفر نیز مفقود شدند.

وی افزود: از ۱۵ جسد کشف شده، هویت ۱۳ نفر مشخص است و جست‌وجوها برای یافتن مفقودی‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین بر اثر این سیلاب ۵۵ نفر دچار حادثه شدند که توسط نیروهای امدادی و عملیاتی و نظامی نجات یافتند. همچنین دیروز ۱۵ خودرو دچار آبگرفتگی و ۱۲ خودرو از زیر آب بیرون کشیده شد.

نجات ۵۵ نفر از مرگ حتمی

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، اظهار کرد: به طور کلی در این حادثه ۲۳ نفر گرفتار سیلاب شدند و ۵۵ نفر توسط نجاتگران از مرگ حتمی نجات پیدا کردند. همچنین ۱۵ خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند که نیروهای امدادی برای کمک به آنها ورود کردند.

وی با بیان اینکه به ۵۰۰ نفر از افرادی که در پلیین دست رودخانه ساکن هستند اطلاع‌رسانی شده است، افزود: این حادثه هشت نفر مفقودی داشته است و جست‌وجوها برای یافتن مفقودی‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: نیروهای امدادی هنوز هم در محل حادثه برای بررسی جزئیات حضور دارند و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

نجات ۷۴ نفر از سیل

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز از امدادرسانی ۲۲ تیم امدادی این جمعیت به حادثه دیدگان سیلاب شهرستان استهبان خبر داد و اظهار کرد: ۷۴ نفر از این سیلاب نجات یافتند.

وی افزود: درپی بارندگی شدید منطقه پهنابه - سد استهبان تحت تأثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفت که در این حادثه ۵۱ خانوار درگیر سیلاب شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه داد: ۲۲ تیم امدادی به همراه ۱۲۵ نیروی امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند که در این میان ۷۴ نفر که دچار آبگرفتگی شده بودند توسط نیروهای جمعیت هلال احمر فارس نجات یافتند.

وی روستاهای درگیر حادثه را امام‌زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد اعلام و تصریح کرد: پنج بسته غذایی ۷۲ ساعته برای حادثه دیدگان ارسال و بین آن‌ها توزیع شده است.

شمار جانباختگان سیل استهبان فارس به ۱۱ نفر رسید

خلیل عبدالهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس بامداد شنبه یکم مرداد، اظهار کرد: در حادثه سیلاب در بستر رودخانه رودبال استهبان تاکنون ۱۱ نفر جان باخته و ۱۳ نفر نیز مفقود شده‌اند.

وی افزود: بارش باران شدید در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، وقوع سیل از سد رودبال را به دنبال داشت. به محض وقوع این حادثه طبیعی، فرماندار، بخشدار و نیروهای امدادی جهت بررسی جزئیات ماجرا به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس خاطرنشان کرد: همچنین بر اثر این سیلاب ۵۵ نفر دچار حادثه شدند که توسط نیروهای امدادی و عملیاتی و نظامی نجات یافتند. ۱۵ خودرو نیز دچار آبگرفتگی شدند که ۱۲ خودرو از آب خارج شد.

تحویل پیکر ۱۵ جانباخته به پزشکی قانونی

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد در این حادثه که بر اثر آن متأسفانه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مفقود شده‌اند، تعداد پیکرهای تحویل شده به پزشکی قانونی تا این لحظه ۱۵ تن بوده است.

به منظور بررسی شرایط و تعیین هویت پیکرهای کشف شده در این حادثه، دو تیم مدیریت بحران متشکل از مدیرکل استان، معاونان، پزشک و کاردان تالار تشریح، ساعات ابتدایی صبح امروز به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، با توجه به شدت حادثه و احتمال افزایش تعداد قربانیان، تیم‌های مدیریت بحران پزشکی قانونی استان در حالت آماده‌باش قرار دارند. اسامی قربانیان بعد از انجام مراحل شناسایی اعلام خواهد شد.

اعلام ۶ مفقودی در سیل استهبان

یوسف کارگر رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری استهبان، اظهار کرد: متأسفانه بر اثر حادثه سیل در ساعت پنج عصر سی‌ویکم تیرماه، شش نفر در رودخانه رودبال شهرستان استهبان جان باختند.

وی با تاکید بر اینکه بارش باران در حوزه استحفاظی شهرستان نی‌ریز بود و تنها هفت دهم میلی‌متر (کمتر از یک میلی‌متر) باران در این شهرستان باریده است، افزود: سیلاب تنها بستر رودخانه را فرا گرفته و گردشگرانی که در بستر رودخانه بودند را آب برده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری استهبان از اعلام مفقودی شش نفر توسط خانواده‌های این افراد خبر داد و خاطرنشان کرد: احتمال افزایش فوتی‌های سیلاب امروز وجود دارد. کشته‌های سیل شامل چهار زن و دو مرد بوده است.

گرفتاری چند خودرو در سیلاب

خلیل عبداللهی شامگاه جمعه، اظهار کرد: عصر امروز بارش باران فصلی در شهرستان‌های نی‌ریز و حوالی سلطان شهباز استهبان و داراب منجر به وقوع سیلاب شد.

وی افزود: این سیل از نی‌ریز به سمت استهبان جاری شد و پنج نفر که به عنوان گردشگر در محل وقوع سیل حضور داشتند، جان باختند و تعدادی نیز مصدوم شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: عده‌ای دچار آبگرفتگی و چندین خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند که نیروهای امدادی برای کمک به آنها ورود کردند.

وی تصریح کرد: نیروهای امدادی هنوز در محل حادثه برای بررسی جزئیات حضور دارند و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال‌احمر به مناطق درگیر سیل

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس نیز از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد.

وی افزود: درپی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت‌هایی به بار آورده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه داد: تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال‌احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند.

درویشی خاطرنشان کرد: امدادرسانی درحال انجام است و تمام شعب هلال احمر استان به حالت آماده‌باش صددرصدی در آمدند.

بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نی‌ریز و استهبان

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: بر اثر بارش باران فصلی در ارتفاعات رودخانه پهنا به به سمت تفرجگاه سلطان شهباز استهبان متأسفانه تا این لحظه پنج نفر، جان خود را از دست داده و چند نفر دیگر مصدوم شده‌اند.

وی افزود: حوالی عصر روز جمعه بر اثر بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نی‌ریز و استهبان تعداد پنج نفر از مسافران و شهروندان جان خود را از دست داده‌اند که با حضور به موقع نیروهای امدادی و انتظامی کار امدادرسانی و خدمات‌رسانی درحال انجام است.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: آمار تکمیلی متوفیان و مصدومان متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیش از ۱۵ کشته و ۵ نفر مفقودی

به نقل از ایسنا ، بارش‌های تابستانی در منطقه استهبان استان فارس، روز جمعه ۳۱ تیر، باعث وقوع سیل در این منطقه و شهرستان نیریز شد. بر اساس اعلام سازمان هلال احمر تاکنون ۱۸ تن در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و پنج تن مفقود شده‌اند.

وقوع سیل، بیشترین خسارت را به منطقه تفریحی «امامزاده سلطان شهباز» استهبان وارد کرده است.

به نقل از مهر ، فرماندار شهرستان استهبان گفت: حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه بارندگی در حوزه بالادست رودخانه رودبال شکل گرفت و این بارندگی باعث سیل تابستانی شد.

فرماندار استهبان در خصوص عدم اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی نیز بیان کرد: هیچ نامه نگاری در خصوص بارندگی توسط اداره کل هواشناسی صورت نگرفته است و هواشناسی در خصوص بارندگی در روز جمعه اعلام نکرده بود.

او در خصوص خسارت‌های احتمالی نیز عنوان کرد: این سیل به حوزه کشاورزی شهرستان آسیب وارد کرده است ولی منازل دچار مشکل نشده است.

کارگر ادامه داد: نیروهای امدادی از شهرستان‌های اطراف استهبان به منطقه آمده و فعالیت‌های امدادی و شرایط امداد رسانی نیز با حضور نیروهای امدادی تسهیل یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.