خبر مهم:

کد مطلب: ۱۲۰

جزئیات طرح جدید دولت برای فازدوم هدفمندی/ جلوی توزیع بی‌حساب پول را می‌گیریم

جزئیات طرح جدید دولت برای فازدوم هدفمندی/ جلوی توزیع بی‌حساب پول را می‌گیریم

تجارت نیوز:سخنگوی دولت با اعلام اینکه در سال آینده 11 هزار و 300 میلیاردتومان از خزانه برداشت می شود گفت: در موضوع هدفمندی، به دنبال توزیع بی هدف، بی حساب و به قصد خیر پول در بین مردم نیستیم.  محمدباقر نوبخت شب گذشته در برنامه گفتگوي ويژه خبري سيما با اشاره به اينکه در بهمن

تجارت نیوز:سخنگوی دولت با اعلام اینکه در سال آینده 11 هزار و 300 میلیاردتومان از خزانه برداشت می شود گفت: در موضوع هدفمندی، به دنبال توزیع بی هدف، بی حساب و به قصد خیر پول در بین مردم نیستیم.

محمدباقر نوبخت شب گذشته در برنامه گفتگوي ويژه خبري سيما با اشاره به اينکه در بهمن ماه سال جاري نرخ تورم نقطه به نقطه به 22 درصد رسيده است گفت: در دي ماه نيز نرخ تورم نقطه به نقطه 27 درصد بود که خوشبختانه کاهش يافته است.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با تاکيد بر اين نکته که کاهش نرخ تورم براي تيم اقتصادي رئيس‌ جمهور اميدبخش است اظهارداشت: خوشبختانه دولت در 6 ماه گذشته توانست به انضباط مالي خوبي دست پيدا کند.

نوبخت با بيان اينکه 5.5 واحد درصد طي ماه‌هاي دي تا بهمن شاهد کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه بوديم خاطرنشان کرد: نرخ تورم 12 ماهه در دي‌ماه 35 درصد بود به گونه‌اي که در بهمن‌ماه اين ميزان به 33.7 درصد تقليل يافت.

سخنگوي دولت با اشاره به اينکه دولت تدبير و اميد توانست قبل از 6 ماه کاري نرخ تورم کشور را کاهش دهد افزود: تقليل نرخ تورم به معناي تقليل قيمت‌ها نيست، البته انشاءالله شاهد نزول قيمت‌ها نيز خواهيم بود.

وي با اشاره به اينکه همه خدمتگزاران مردم در دولت تدبير و اميد در جهت ايجاد و رفاه و رضايت مردم اقدام مي‌کنند تصريح کرد: پس از ابلاغ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري بلافاصله شروع به انجام کارها در اينباره کرديم و تا پايان سال نقشه راه دولت براي اجراي سياست اقتصاد مقاومتي اعلام خواهد شد.

نوبخت با بيان اينکه نقشه راه و ضوابط اجرايي را در دستور کار قرار داده‌ايم گفت: در اسفندماه روابط اجرايي و نقشه راه از سوي دولت براي اجراي سياست اقتصاد مقاومتي را اعلام خواهيم کرد. سخنگوي دولت با اشاره به اينکه سياست اقتصاد مقاومتي نسخه ديگري براي اقتصاد ايران نيست بيان داشت: سياست اقتصاد مقاومتي سند متفاوتي از اسناد فرادستي موجود نيست.

اين عضو کابينه تدبير و اميد گفت: قرار است ايران در افق 1404 به قدرت اقتصادي اول در منطقه از نظر علم و فناوري برسد. در 9 سال گذشته شرايطي بر اقتصاد ايران گذشت که متاسفانه ما را در دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز توسعه عقب انداخت.

وي تاکيد کرد: اگر اين رشد در سند چشم‌انداز 20 ساله حدود 8 درصد به صورت ساليانه در نظر گرفته شده باشد، اکنون اين رقم بايد به 11 درصد برسد. سالانه بايد 150 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري صورت گيرد تا نرخ رشد اقتصادي به جاي 12.5 درصد به 14 درصد برسد.

نوبخت اظهارداشت: سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي از دو بخش تشکيل شده به گونه‌اي که بخش اول شامل 24 سياست است که از سوي مقام معظم رهبري مورد ابلاغ قرار گرفته است. از اين 24 سياست، 12 سياست مربوط به چگونگي شتاب بيشتر گرفتن در اقتصاد است گفت: اين 12 سياست به ما کمک خواهد کرد تا به اهداف مورد نظرمان در افق 1404 دست يابيم.

سخنگوي دولت با اشاره به اينکه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ساز و کا‌ر‌هاي اجراي سياست اقتصاد مقاومتي را در نظر گرفته است ادامه داد: در اسفندماه ساز و کار‌هاي اجراي سياست و اقتصاد مقاومتي از سوي اين معاونت اعلام خواهد شد.

اين عضو کابينه تدبير و اميد گفت: ما نيازمند منابع ارزي هستيم به گونه‌اي که هر ساله 150 ميليارد دلار منابع لازم داريم تا سرمايه‌گذاري جديد صورت بگيرد. دولت تدبير و اميد درصدد است از رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري استفاده کند تا بتوانيم روابط خوبي را با دنيا برقرار سازيم.

نوبخت با اشاره به اينکه آئين نامه اجرايي بودجه 93 که قرار بود از اول فروردين اجرايي شود از هم اکنون اجرا کرده ايم بيان داشت: بايد اقتصاد شفاف و غيرفاسدي داشته باشيم. سال گذشته 28 درصد از منابع نفتي به صندوق توسعه ملي انتقال يافت.

وي تاکيد کرد: اگر دولت فقط به دنبال پول باشد که سهام خود را بفروشد تا پول را تامين کند، تساهل کرده است. دولت تسهيلات لازم را فراهم کرده تا مردم بتواند در عرصه اقتصادي ورود پيدا کند.

سخنگوي دولت با اعلام اينکه متاسفانه رشد توليد در 6 ماهه گذشته منفي 2 درصد بوده است گفت: بايد با منطق و استدلال الگوي مصرف را نهادينه کنيم به گونه اي که رسانه ملي در راستاي بهينه کردن الگوي مصرف بسيار اثر گذار خواهد بود.

نوبخت در خصوص قانون هدفمندکردن يارانه‌ها افزود: دولت به جاي اينکه منابع حاصل از هدفمندسازي يارانه‌ها را بي هدف ميان مردم تقسيم کند، تصميم دارد که اين درآمد‌ها را در جامعه به صورت هدفمند مصرف کند.

وي گفت: در قانون هدفمندي يارانه‌ها اعلام شده قيمت حامل هاي انرژي با قيمت منطقي فاصله زيادي دارد، پس بايد به دنبال منطقي کردن قيمت ها باشيم. نوبخت با بيان اينکه دولت در سال 93 به ميزان 11 هزار و 300 ميلياردتومان از خزانه برداشت خواهد کرد ادامه داد: دولت مصمم است يارانه‌ها را به خانواده هاي نيازمند متقاضي اختصاص بدهد و حداقل 10 هزار ميليارد تومان را در حوزه توليد مصرف کند.

سخنگوي دولت با اعلام اين موضوع که دولت به قصد خير بي حساب و کتاب پول توزيع نخواهد کرد گفت: مردم 70 درصد هزينه بيمارستان ها را تقبل مي‌کنند و 30 درصد مابقي را بيمه‌ها پرداخت مي‌کنند که اين موضوع انصاف نيست.

وي با اشاره به اينکه 4 هزار و 800 ميليارد تومان بايد به حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده شود گفت: متاسفانه 5 تا 6 ميليون نفر از مردم دفترچه بيمه ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.